Du tar väl hand om din hud ordentligt? (Billiga knep!)

Kategori: Övrig skönhet.

Åh gud. :'( Jag skrev nyss ett jättelångt inlägg om det här, och helt plötsligt så försvann det. Jag som precis skulle ha publicerat det. Det händer mig alldeles för ofta. Nu är jag så trött och arg och besviken på mig själv så jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Aja, här kommer mitt tappra försök att "pussla ihop" inlägget jag hade skrivit.





Regel nummer ett för en vackrare hy är att rengöra sin hy noggrant, morgon som kväll. Det krävs inga dyra eller lyxiga ansiktsprodukter här inte! Om du har en fin, mogen hy som sällan får finnar (eller har turen att inte få några alls) kan du gott nöja dig med lite kallt vatten. Ja, du hörde rätt. Du har blivit itutad i alla dessa år att massa krämer och dyra rengöringar ska hjälpa ditt ansikte. Men ack så falskt! Bortsett från att du inte använder smink (som foundation och puder), då är det nödvändigt att använda en djuprengörande produkt. Men återigen till du med fin, mogen och OSMINKAD hy... Skölj ansiktet med kallt vatten och låt det självtorka. Detta gör så att vattnet åker in i huden och jag garanterar dig en jämnare och mjukare hy.

För dig såsom jag, har en ungdomlig och varierande hy kan det vara nödvändigt att införskaffa sig en djuprengörande skrubb. Neutrogenas skrubbar brukar funka galant, men även Garniers Exfo Brusher är en lysande produkt i budgetklassen. Båda dessa produkter jobbar mot att djuprengöra ansiktet samt att ta bort oönskade porer. Jag anser inte att man behöver dyra rengöringsprodukter, man kan uppnå minst lika bra resultat med en lite billigare (detta baserar jag på egen erfarenhet). Jag själv använder för tillfället Clearasil, en produkt som är både hatad och älskad av många. Vad din hy tycker om är väldigt individuellt och olika för alla. Därför är det bäst att testa sig fram och se till att man hittar den produkten man tycker passar bäst. Det leder oftast till bäst resultat i slutändan.

Någon gång i månaden/veckan, beroende på ditt behov - kan du använda en ansiktsmask. Ansiktsmasken hjälper dig att ytterligare djuprengöra din hy, medan det är väldigt avslappnande och man känner sig riktigt fräsh efteråt. En billig ansiktsmask har ungefär samma egenskaper som en lite dyrare variant, och därför ser jag inte heller något förhinder att man köper den billigare sorten.

Nu såhär vid vintertider (aja, snön kommer väl snart ner hit också) kan det vara bra att ha en bra återfuktningskräm, eftersom den kalla luften gärna torkar ut din stackars hy. Det finns oljefria varianter för dig som har lite känsligare hy och får lätt finnar.

Eftersom mitt gamla inlägg försvann, blev detta inte lika djupgående, men jag hoppas att ni har lärt er något nytt åtminstonde! :)

Någon gång senare i veckan hade jag tänkt att ta upp ämnet No Poo, för er som är intresserade. Ett ämne som har blivit väldigt ombloggat på sista tiden. Och om du vill ta reda på vad det innebär, då ska du fortsätta följa min blogg! ;)

Kom gärna med skönhetsrelaterade förslag, saker ni vill att jag ska skriva om!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: