Nate testar: Garnier Fructis Pure & Shine!

Kategori: Hårvård


Nu är det såhär att jag har blivit lite smått insatt i det här med No Poo. No Poo betyder "Ingen skit" samtidigt som det är förkortningen utav "No Schampoo". Det är en väldigt ombloggad trend som har pågått ett tag där det innebär att inte använda sig utav schampo när man tvättar håret - utan endast balsam. Jag gjorde detta ett tag, och jag tyckte det fungerade riktigt bra. Tyvärr har jag dock halkat in på ricin-olje-trenden, vilket innebär att man måste ha ett schampoo. Mer om både No Poo & ricinolja kommer ni att få läsa här på bloggen, men senare.

Back to topic, jag ska idag testa att skölja ur ricinoljan med Garniers nya silikon-paraben-och-färgämne-fria schampoo. Nu är jag inte fullt så säker på om schampoot verkligen inte innehåller varken silikoner, parabener eller färgämnen, men innehållsförteckningen ser bättre ut än de flesta "Ica-schampoon" man kan finna. Och det är ju en bra början. :-)

Återkommer med vad jag tyckte om produkten antingen senare ikväll eller imorgon! ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: