Billigare motsvarighet till arganolja/morrocanolja!

Kategori: Hårvård



Alla som är intresserade utav skönhet har såklart inte undgått att argan/morrocanoljan har blivit otroligt populär på sista tiden. Jag har nu testat "motsvarigheten" i en mycket, mycket billigare form, nämligen Schwarzkopf Gliss Daily Oil Elixir.

I februari lanserades denna fantastiska produkt, som jag skulle rekommendera till alla som vill ha ett lent och glansigt hårsvall!

Denna produkt tycks dessutom innehålla både arganolja samt solrosolja till viss del. Man kan köpa produkten lite vart som helst egentligen. H&M och Lindex, men även i dagligvaruhandeln. Priset ligger på cirkus 60-75 kr för 75 ml.

En annan sak som inte går att undgå är att den doftar supergott! Produkten är något odryg, men jag har ändå en känsla av att den kommer räcka ett bra tag trots allt. Konsistensen är något tjock, men fortfarande inte lika tjock som ricinoljan, och den känns behaglig.

Jag har nu testat denna produkt i en månad ungefär och jag tycker att detta är en produkt alla borde äga i sitt badrumskåp. Perfekt för de dagar då håret känns torrt och risigt!

Det allra bästa enligt mig är att man kan ösa på rejält med produkt i håret utan att det blir nedtyngande eller fettigt. Underbart!

Priset, doften, formulan och slutresultatet blir toppen. Därför får den högsta betyg utav mig! :-)

5/5

Kommentarer


Kommentera inlägget här: