Dove Silk Glow Body Wash - nytt i badrumshyllan!

Kategori: Övrig skönhet.


Idag införskaffade jag mig en utav mina stora favoriter när det gäller kropps-duschtvål, nämligen Dove Silk Glow Body Wash. Min kamera är dock på lagning och jag har ingen kamera för tillfället, därför får det bli en bild på deras body lotion istället (de ser i princip likadana ut).

Om produkten: "Dove Silk Glow duschcreme är en lyxig silkeslen formula med Nutrium Moisture - vår unika blandning av återfuktande ämnen berikad med hudidentiska lipider som absorberas av huden för att ge näring på djupet medan du duschar."

Varför jag tycker om produkten så mycket: Den gör min hud babylen och ger, precis som utlovat, fullt med lyster. Jag kommer dock inte jättebra överens med doften, men med tanke på hur bra produkten i övrigt är, så är det bara en liten del av det hela. Det är ingen äcklig doft, utan snarare ros-liknande - vilket jag dessvärre inte är något större fan utav. Den är exceptionell när man ska raka benen - och då kan ni förstå att den är bra om jag tycker att det fungerar (jag är duktig på att skära mig med rakhyveln av misstag). Produkten känns lyxig, trots att det egentligen är en produkt från den lite billigare prisklassen.

Pris? Jag är ytterst osäker, men jag tror att den kostar ca. 35-45:- för 250ml. Man kan köpa den både i dagligvaruhandeln och på Åhléns, H&M och Lindex t.e.x. Prisvärd är den hur som helst!

4/5 (-1 p.g.a doften)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: