Hemma-spa!

Kategori: Övrig skönhet.

Någon/några dagar i veckan brukar jag ägna mig åt att ta hand om mig själv! Använda hårinpackning, måla naglarna och göra en djuprengörande ansiktsmask. Idag är det en sådan dag. En sådan där dag då allting annat i livet känns surt. Man är trött, hungrig och hängig efter skolan. Jag tror det är många som känner igen denna känsla.

Jag tror dessutom alla tjejer (och killar) borde göra likadant. Att vara lite ego och slappna av, för det är inte så ofta man faktiskt kan eller har tid till det. Bestäm en dag i veckan då du bara ska vara med dig själv. Käka glass och kolla på film i gosiga filtar. Det gör gott för själen!



Använde detta nagellack idag från Kubiss, Shade No. 55. Bilden är dock lånad från www.linneakjellberg.wordpress.com.

Det har stått ett tag på hyllan och jag har använt det ett fåtal gånger, men nu märker jag att det är dags för soptunnan! Det börjar bli sådär kletigt och jobbigt att arbeta med, precis som nagellack blir när de är för gamla. Färgen är förövrigt väldigt fint mörkblå med skimmer i, även om jag föredrar ljusare nyanser utav blått - allra helst turkost.

Ansiktsmasken har jag inte gett mig på ännu, men den ska jag ta på mig så snart som möjligt! Denna gång blir det en med gurk-doft. Vilket i öron-väg måste låta väldigt lustigt, men det är en utav mina favoritdofter faktiskt! So fresh and clean.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: