RECENSION: ORD Mascara

Kategori:

För ett par veckor sedan klickade jag hem en mascara från eBay. Som bekant förförs jag utav vackra och söta förpackningar och även denna gång kunde jag inte motstå ett köp. Säljaren kommer ifrån Hongkong och trots detta kom leveransen mycket tidigare än beräknat.
 
 
Bild 1. Förpackningens framsida.
Bild 2. Förpackningens baksida.
Bild 3. Hylsan utan blixt.
 
 
4. Hylsan med blixt.
 
 
6. Borsten.
 
 
7. Mitt öga med 1 lager mascara.
 
All right! Nu har ni fått en rejäl bildbomb på mascaran jag tänkte recensera idag, ORD Mascara som den då heter. Eftersom allt på förpackningen står på kinesiska så vet jag inte riktigt vad denna produkt utlovar, men jag antar att den vill ge ögonfransarna en förlängande effekt - såsom de flesta andra mascaror.
 
När jag först öppnade mascaran fick jag för mig att lukta på den, för jag avskyr nämligen mascaror som luktar starkt. Denna mascara hade en doft utav - hör och häpna! - äpple. EN MASCARA SOM LUKTAR ÄPPLE? Vad i hela friden är det här för konstigheter?!, tänkte jag först. Efter ett tag fann jag ändå doften rätt behaglig och man märkte inte av den när man väl hade applicerat mascaran.
 
Resultatet blir väldigt naturligt, man får en förlängande effekt samtidigt som det knappt syns att man har något på fransarna. Dock tycker jag mascaran är i blötaste laget, så den kladdar runt hela ögonen efter applicering. Dock går det att få bort det superenkelt med bomullstops. Men ändå, så tycker jag inte att det är värt att stå och kladda med denna mascara en stressig måndagmorgon när jag ska till skolan. Jag tänkte dock låta den vara lite och se om den torkar lite bättre.
 
Hylsan är väldigt fin i mitt tycke. Jag älskar allt som har med regnbågar att göra, så det var ett givet köp bara p.g.a hylsans skull. 
 
Fördelar:
 
- Snabb leverans.
- Billig.
- Snygg hylsa.
- Doftar äpple.
 
Nackdelar: 
 
- Alldeles för blöt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: