Tutorial: Gör din egen primer!

Kategori:

 
I förra inlägget fick du läsa vad en primer är för något. Primers brukar vara dyra och i vintertider kan det kännas tråkigt att lägga pengar på det när man ska ha råd med alla julklappar. Därför bestämde jag mig för att i detta inlägg berätta hur du enkelt kan göra en hemmagjord ögonskuggs-primer med ingredienser som de allra flesta har hemma! ;-)
 
Du behöver följande:
 
▲ 1 st. tom burk att förvara primern i. (Jag valde att förvara min i en ursköljd burk från MUS.)
 
▲ Aloe Vera Gel. (Min kommer från Naturens apotek).
 
▲ Foundation från valfritt märke.
 
▲ Dagkräm från valfritt märke.
 
Redo? Nu börjar vi! :D
 
 
 
 
 
 
 
 
Ni anar inte hur förvånad jag blev när jag såg att min hemmagjorda primer var bättre än Shadow Insurance från Too Faced. Helt sjukt! Jag tycker dessutom att den hemmagjorda primern tog upp skimmret mycket bättre.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: