Dagens naglar + efterlängtat paket från Everyday Minerals!

Kategori:

Idag fick det bli lime-gröna naglar för ovanlighetens skull! Jag älskar gröna nagellack, men det är sällan jag använder det. Det är KUBISS Nail Polish Shade No. 63 som pryder mina naglar så fint denna fredagskväll. Det krävs två lager för full täcking och torktiden går väldigt fort. 

För ca 2 veckor sedan beställde jag en mineralfoundation från Everyday Minerals och idag hade den anlänt i min brevlåda. Det är en helt okej leveranstid eftersom paketet kommer från USA. Jag har endast testat den från deras produktprov, så jag hoppas att den är lika bra som jag minns att den ska vara! 

Everyday Minerals produkter innehåller varken bismuth (ett ämne som många får allergiska reaktioner på huden utav) eller några syntetiska tillsatser och är dessutom parfymfria.
 
Jag återkommer förmodligen med recension inom kort när jag väl har hunnit testa den ordentligt. Jag beställde även deras 7 små produktprover som kommer i förslutbara påsar. Jag tycker dock att det är lite knöckligt  att öppna påsarna utan att riskera att allt innehåll ska åka ner på golvet, så jag kom på den fiffiga idén att hälla över dem i plastburkar.
 
 
Så här ser de sockersöta proverna ut. En liten påse som innehåller 0,14 g. Det må låta lite, man jag anser ändå att man hinner få en ganska bra uppfattning kring produkterna trots allt då det räcker i ett par dagar.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: