RECENSION: Bliss Fabulous Foaming Face Wash

Kategori:

Bliss  Fabulous Foaming Face Wash
 
"Bliss bästsäljare - en 2-i-1 renöging och peeling. Lätt löddrande, oljefri rengöring som också exfolierar milt och lämnar huden mjuk och fräsch.Tar omedelbart bort makeup och orenheter samtigit som den skonsamt peelar bort döda hudceller. Kan användas varje dag. Fräsch fruktig doft." 
 
I ärlighetens namn blev jag faktiskt inte jätteimponerad av denna produkt. Missförstå mig inte - det är en bra ansiktstvätt, men den utmärker sig inte på något sätt. Den luktar dock himmelskt gott, något i stil med bubbelgums-tuggummi. Men i förhållande till priset (som i alla fall enligt mig är rätt högt); förväntar jag mig mer av en produkt i denna prisklass.
 
Jag skulle beskriva konsistensen som lätt löddrande med minimala skrubbkorn, så pyttesmå att de knappast känns. På så sätt så är rengöringen så pass mild att den kan användas varje dag. Jag skulle inte kunna påstå att den avlägsnar make up på det sätt som Bliss utlovar. Däremot rengör den på djupet om man redan har tagit bort sminket med en sminkborttagningsservett innan användning. Man ska undvika att få den i ögonen, för tro mig - det svider. 
 
Jag kommer förmodligen inte att köpa denna igen, främst på grund utav att den inte uppfyller mina krav på vad en ansiktsrengöring ska klara av och dessutom det höga priset.
 
Bliss Fabulous Foaming Face Wash kostar 245 kr för 197 ml.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: