RECENSION: LUSH "Dream Cream" - Hand And Body Lotion

Kategori:

 
 
"Lush's bästsäljare gör skäl för sitt namn med en mix av havre, vetemjölk, rosvatten, olivolja och kakaosmör som tillsammans med eteriska oljor lugnar och återfuktar din hud på djupet. 

I århundraden har man använt havre mot eksem och för att svalka ner het och skadad hud. Lush börjar med vetemjölk och tillsätter sedan rosvatten, olivolja och kakaosmör. Till detta tillsätts en mix eteriska oljor (ros absolut, blåkamomill, tea tree och lavendel). Allt detta ger dig Lush's bästsäljande produkt världen över - dream cream."
 
Jag har nu testat LUSH's "Dream Cream" en gång och jag kan bara konstatera att det var absolut inget för mig. Doften är förfärlig. Jag avskyr rosdoft och lavendel, och när dessa två kombineras får jag nästan en kräk-chock av bara tanken på den. 
 
Återfuktningen är det dock inget fel på alls! Krämen absorberar snabbt in i huden, den blir genast mjuk och får lyster. Jag gillar att det är en multiprodukt som kan användas både på händer och kropp. En annan fantastisk sak med LUSH är att de sätter små klisterlappar på undersidan av förpackningen där man kan se en bild på personen som har tillverkat produkten. En annan sak är att produkterna har ett särskilt utgångsdatum. Just denna höll bara i ca. 1 månad tror jag.
 
Eftersom jag inte gillade doften på denna produkt kommer den inte att införskaffas igen, men LUSH; oroa er inte - mig är ni inte färdiga med på ett bra tag.
 
LUSH "Dream Cream" Hand And Body Lotion kostar 209 SEK för 250g.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: