RECENSION: DEBORAH 24ORE Perfect Foundation

Kategori:

Jag har lagt bloggandet lite åt sidan och prioriterat andra saker nu under sommaren. Nu har dock skolan börjat och det är dags att ta nya tag och kämpa för fullt. Men jag har även saknat mitt bloggande, så jag ska försöka starta om på nytt igen. Idag tänkte jag recensera en foundation som jag har använt flitigt nu i sommar.
 
 
I samma veva som jag köpte skor hos Nelly.com höll min foundation olyckligtvis på att ta slut. Eftersom jag gärna vill testa nya och lite mer okända märken valde jag att klicka hem en foundation ifrån Deborah - ett populärt budgetmärke utomlands som inte har fått se sina ljusa dagar i Sverige ännu.
 
"24H Perfect Foundation från Deborah är en foundation med en silkeslen konsistens och en ultra-ren, sammetslena-slät yta. Formulerad med Power Stay Complex för otroligt långvarigt resultat utan touch-ups. SPF 10 skyddar huden mot tidigt åldrande och UVA-strålar Lämplig för alla hudtyper. Hypoallergena. SPF 10."
 
Hur som haver, så är denna foundation fantastisk! Den glider på lätt och ger ett naturligt resultat samtidigt som den är täckande. Alltså precis vad jag söker hos en bra foundation. När det kommer till de negativa punkterna är det först och främst nyansen jag har att klaga på. Nu såhär i sommartider smälte den in med min hudton ganska bra eftersom jag har fått lite solbränna. Men med en foundation som för övrigt är i nyansen 1. FAIR så ska man inte behöva vara solbränd för att kunna använda den - för "fair" är enligt min mening synonym med blek. Jag tror inte det är många människor från Skandinavien som skulle klassa nyansen som ljus, men vad vet jag? Jag kanske är ultrasuperduperblek jämfört med andra nordbor. 
 
Det andra negativa jag finner med produkten är tillgången. Det går liksom inte bara att knalla ner på stan och köpa den om den skulle ta slut, utan då måste man tvunget beställa den på Internet, vilket i sin tur inte är så trevligt då man kanske inte har lust att betala extra för frakten om det bara är foundationen man är i behov utav. Däremot går det utmärkt att passa på att klicka ner den i kundvagnen när man ändå shoppar andra saker hos Nelly. 
 
Priset är absolut plånboksvänligt. Den kostar endast 149 SEK och det är ungefär vad man får räkna med att betala för en vanlig budgetfoundation idag. 
 
Sammanfattningsvis är detta en prisvärd täckande foundation som jag förmodligen kommer att köpa igen. Kanske nästa sommar då jag återigen har fått min "sommarbränna" tillbaka. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: