RECENSION: BrilliantSmile Whitening+ toothpaste

Kategori:

 
 

"BrilliantSmile Whitening Toothpaste tar effektivt bort ytliga missfärgningar och bidrar till en fräsch munhälsa. BrilliantSmile gör skonsamt rent tänderna utan att skada emaljen, samt förebygger uppkomsten av karies och plack. Den innehåller kaliumnitrat som har god effekt mot ilningar och isningar.

  • Förebygger bildandet av plack, tandsten, fläckar av tjära mm.
  • Förebygger ilningar och isningar.
  • Bildar en hinna på tänderna och skyddar därmed mot nya missfärgningar.
  • Förebygger uppkomst av hål i tänderna.
  • Förebygger dålig andedräkt och uppkomsten av nya missfärgningar."
Jag upplevde inte att jag fick vitare tänder av denna tandkräm - och då har jag ändå hunnit använda upp hela tuben utan något synligt resultat. Jag har även känt av att min mun inte har känts helt 100% ren efter borstning - det känns inte fräscht helt enkelt. Smaken är dock inget man kan klaga på. Det är en mintig god smak som påminner mycket om de där Jenka-tuggummina man åt när man var liten. Jag anser att tandkrämen har en alldeles för saftig prislapp med tanke på att den inte ens håller vad den utlovar. Jag kommer definitivt inte köpa denna igen. Då köper jag hellre en Colgate-tub och lägger resten av pengarna på något roligare istället. 
 
Pris: 145 SEK.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: