RECENSION: Anatomicals "look, you've got chocolate all over your face", anti-stress face mask

Kategori:

 
Jag tänker inte djupdyka och analysera denna chokladmask särskilt mycket, utan idag skriver jag bara mina spontana tankar kring den. Förhoppningsvis kan ni få en grundläggande uppfattning om den ändå. Har ni några andra frågor får ni gärna skriva dem i kommentarsfältet.
 
"Denna anti-stress ansiktsmask innehåller kakaosmör, havssalt och återfuktande sheasmör som lämnar din hy silkesmjuk. Havssaltet är rikt på mineraler och kommer från Döda havet vilket är känt för sina välgörande egenskaper. Det återfuktar, stimulerar blodcirkulationen, minskar uppkomsten av inflammationer i huden, rengör och detoxar din hud!"
 
Doften är helt okej, sådär sött chokladig. Jag anser att den luktar mer choklad än vad chokladmasker vanligtvis  brukar göra. Väl på huden kan det svida till lite smått, men efteråt blir ansiktet mjukt och slätt. En förpackning räcker gott och väl till ca. 3 appliceringar. Konsistensen var lite för rinnande för min smak. Var man inte tillräckligt aktsam kunde det lätt komma in några droppar i ögonen, och det drar ju självklart ner betyget. Jag kommer förmodligen inte att köpa den igen, då det inte var någon storfavorit. Men älskar man choklad så tycker jag självklart att det är något man bör prova!
 
Priset för en mask är 29 SEK. Den har funnits på KICKS innan, men de verkar tydligen ha slutat sälja Anatomicals produkter.  
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: