RECENSION: MAC Pro Longwear Concealer

Kategori:

 
"En lätt flytande concealer som ger medelkraftig till full täckning med en skön, naturlig, matt finish. Färgfast formula som varar i upp till 15 timmar. Hjälper till att dölja och korrigera ringar under ögonen och missfärgningar. Förpackad i en genomskinlig glasflaska med mattsvart pump."
 
Det positiva med MAC är att de har nyanser som passar nästan vilken hudton som helst, och det är något som ofta saknas när det gäller just concealers. På Kicks hemsida finns denna concealer tillgänglig i 15 nyanser. så du behöver knappast oroa dig över att inte hitta en nyans som passar just dig! 
 
Jag tycker att den täcker väldigt bra, oavsett om det är mörka ringar under ögonen eller finnar man vill dölja. Om man tar för mycket blir resultatet lätt kakigt, så därför är detta ingen favoritconcealer för mig trots den höga täckgraden. 
 
 
Pumpflaskan är hygienisk, men samtidigt får man ut mer produkt än vad man kanske behöver. Det är omöjligt att kontrollera mängden som kommer ut, och på så sätt tar ju produkten slut fortare. 
 
Jag skulle inte påstå att detta är en dålig concealer, snarare tvärtom, men man måste verkligen akta sig för att inte applicera för mycket. Jag har dock läst på andra bloggar att om man blandar ut sin ögonkräm med denna concealer så blir resultatet utmärkt! Det måste jag prova. ;)
 
MAC Pro Longwear Concealer kostar 180 SEK och finns att köpa på Kicks.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: