RECENSION + SWATCH: Chanel - Mat Lumiere Luminous Matte Powder

Kategori:

 
 
 
 
 
Jag hade höga förväntningar av detta Chanel-puder i början. Ett puder för 612 SEK måste ju vara överlägset bättre än alla mina föregående budget-puder från E.L.F, H&M och MUA - tänkte jag. Det var det inte.
 
Täckbarheten är ursel. Kanske passar det någon som föredrar en naturlig make up-bas, men inget för mig som vill ha så täckande som möjligt. Dock har jag nu gjort lite research på Internet och det visade sig att detta var en foundation i puder-form egentligen. Jag tänker inte att ens testa att använda den som foundation eftersom täckbarheten var så pass dålig. Jag vet inte huruvida det är med färgutbud eftersom det var inte lätt att hitta någon information om produkten, men jag är rätt säker på att Chanel har ett flertal olika nyanser att välja emellan. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: