RECENSION: Balance Me Pure Skin Face Wash

Kategori:

 
"En mild men effektiv sulfatfri ansiktsrengöring som inte torkar ut som ger en balanserad rengjord hud, utan att ta bort hudens naturliga fuktnivåer. Innehåller lugnande och balanserande grapefrukt, petitgrain, granbarrsextrakt för att förbättra huden och antioxidantrik moringafröolja och rice bran-olja som ljusar upp och polerar. Passar alla hudtyper, men allra bäst till normal eller kombinerad hud."
 
I början tyckte jag att det var en helt okej ansiktsrengöring, men inte så mycket mer. Man märkte alltså skillnad först efter ett tags användning istället. Den största skillnaden är nog att huden kändes mer balanserad under den period som jag använde den.

Konsistensen är ganska tunn och rinnig, men "tunn" inom rimliga gränser. Alltså inte för tunn eller rinnig. Man skulle kunna beskriva den som en vit, transparent gel. Denna produkt passar min blandhy utmärkt - den torkar ut blemmor och sånt som bör uttorkas medan den återfuktar där det behövs återfuktning. Efter användning känns huden väl rengjord, och gudars skymning vad mjuk man blir! 
 
När det kommer till de negativa punkterna så är det faktiskt bara doften jag har att klaga på. Jag har läst att många upplever att den luktar pelargon, men eftersom jag inte är någon blom-expert kan jag varken samtycka eller kritisera det. Däremot har den en ganska stark/besk... ja, möjligen blomdoft. Jag har svårt att sätta finget på vad den faktiskt luktar. Dock vänjer man sig efter ett tag och till slut känns den nästan lite behaglig. Doften stannar inte kvar efter avsköljning. 
 
Jag märker att nu när min tub med ansiktsrengöring har tagit slut, så har min hy återgått till det sämre. Jag funderar på om jag kanske borde införskaffa den igen. Jag har kommit fram till att jag tycker att detta är en riktigt trevlig produkt som håller vad den lovar.
 
(Finns att köpa hos Lookfantastic för £13.60)
 
Jag är helt klart imponerad av Balance Me Pure Skin Face Wash och rekommenderar den definitivt för folk som har normal till kombinerad bland-hy. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: