RECENSION: Too Faced Magic Wand Illuminating Foundation

Kategori:

"Skapa en cashmere-mjuk, semi-matt finish, förvisa stora porer och tillsätt hud-älskande pigment som sprider och böjer ljuset för att ge dig en strålande glöd. Låter det för bra för att vara sant? Inte med Too Faced Magic Wand!

Du behöver bara trycka på knappen och svänga med denna innovativa borste för att den ska frigöra en underbar foundation som är fylld med hälsosamma ingredienser som bland annat gurkextrakt, Vitamin E, kaktus- och calendula-blommor som ger din hud näring samtidigt som den höjer din hudtons perfektion."
 
Jag brukar sällan vara missnöjd med Too Faceds produkter, men det här var en riktig miss. Jag blev förmodligen manipulerad av den fina förpackningen, som jag så ofta blir när det gäller skönhetsprodukter. Bortsett från att förpackningen är originell och söt, så kan jag dessvärre inte finna några goda egenskaper kring Magic Wand Illuminating Foundation. Läs vidare för att få reda på varför. 
 
Konsistensen på denna foundation är så pass tunn att den saknar pigment helt och hållet. Det blir som att smeta på sig en genomskinlig gel i ansiktet utan några större förbättringar. Täckningen är med andra ord usel. Att det är en pensel istället för pump sänker betyget ytterligare. Visst, det är en smart idé med inbyggd pensel - men ack, så ohygieniskt. Jag har märkt av att det är lite som ett lotteri när det gäller mängden foundation man får ut vid en pump. Ena gången kommer det ingenting, andra gången kommer det en massiv klick och plötsligt står man där med handen full av foundation. 
 
Eftersom foundationen kostar ett par kronor, närmare bestämt 299 SEK hos Eleven - så förväntar jag mig faktiskt så mycket mer. Jag skulle inte kunna rekommendera denna till någon, trots att den har varit hypad hos många andra skönhetsbloggare.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: