Recension: Memebox the 3rd Global Edition

Kategori:

 
Mina damer och herrar... låt mig få presenterar Memebox! Många av er sitter förmodligen fortfarande som frågetecken och undrar vad i all världen det ska betyda.
 
Vi börjar med en liten introduktion:


Memebox (eller 미미박스, som det heter på koreanska) uttalas som mi-mi-box och är en koreansk skönhetsbox-tjänst - ungefär motsvarigheten till Sveriges Glossybox; fast minst 10 gånger bättre. Memeboxen har varit populär i Korea ett ganska bra tag, men det var inte förrän i oktober som de började tillverka special-boxar för internationella kunder. Skillnaden mellan Glossybox och Memebox är att den sistnämnda tjänsten inte erbjuder prenumerationer. Du får alltså vara på din vakt själv och kan beställa endast de boxar du själv vill ha. De släpper ut en box med hemligt innehåll varje månad, men det verkar som att de efter ett tag visar innehållet på hemsidan och det finns då fortfarande möjlighet att beställa hem boxen. För tillfället levererar Memebox internationellt till följande länder: Australien, Belgien, Canada, Kina, Tyskland, Hong Kong, Japan, Singapore, Sverige, Schweiz, Taiwan, England samt USA.
 
Boxen är aningen dyrare än exempelvis Glossybox med sina $21 och $6.95 i frakt, men med tanke på både mängden produkter samt värdet man får i Memebox, så tycker jag att boxen är helt klart värd sitt pris.
 
Däremot kan ni få boxen billigare än så, om ni gör följande: 
 
1. Registrera dig på www.us.memebox.com! Redan här får du $5 att utnyttja på deras hemsida. 
2. Du får $7 när du beställer 3rd Global Edition (och förmodligen andra boxar också).
3. Mejla dem och skriv "referred by alittleaboutalot" så får du ytterligare $5.
 
OBS! Jag vinner ingenting på att skriva om det här på min blogg. Notera att jag enbart är intresserad av att tipsa mina skönhetsnördar till läsare om något riktigt, riktigt bra - och kan jag få er att spara pengar på kuppen så är det dessutom en stor bonus!
 
För pengarna/poängen du har tjänat ihop kan du sedan få en box till rabatterat pris eller köpa varor från deras online shop till rimliga priser. Det är dessutom fri frakt om man handlar över $70. 
 
Nog med snack, låt oss ta en titt på boxens innehåll.
 
 
 
Man får med ett härligt kort där det står vad man har fått i boxen. Det står lite fakta om varje produkt och vad de ska användas till, samt bildhänvisning till varje beskrivning. Mycket bra, tycker jag! Det är ju inte så många av oss som behärskar det koreanska språket i Sverige (usch, vilka fördomar jag har) så detta kort kommer väl till hands. Som ni ser innehåller boxen hela 8 saker, i både fullsize och generösa prov-storlekar.
 
 
 
Vilken härlig syn, va? Boxen är fullproppad med spännande produkter. Så här ska en riktig skönhetsbox se ut!
 
 
Här är innehållet i boxen:


Dr. Jart+ V7 Eye Serum (full size 15ml, värde $38)
 
Dr.Jart+ är ett märke som jag har hört mycket gott om, och jag ska därför testa detta ögonserum med nöje!
 
Secret Key Twinkle Waterproof Gel Pencil Liner - Deep Black (full size 1.2g, värde $8)
 
En svart eyeliner är alltid bra att ha. 
 
Dear by Enprani Bounce Cheese Cream (sample size 30ml, värde $11.60)
 
Detta är nog den produkt som jag är mest exalterad över att få testa. Den sägs nämligen innehålla ost! Hör ni inte hur knäppt det låter? En dagkräm med ost? Den luktar dock inte alls som ost, utan har faktiskt en riktigt god och behaglig doft. 
 
Nuganic Customized Sunblock Fresh SPF 50 PA+++ (full size 40ml, värde $45)
 
Ett solskydd på SPF 50 är verkligen nödvändigt att ha när sommaren tittar fram. Det lär ju dock ta ett tag innan dess, tyvärr. 
 
TonyMoly Delight Tony Tint Red (sample size 1.5ml, värde $0.50)
 
Ett jättefint läpp-tint som luktar underbart!
 
Papa Recipe Princess Lip Gel Patch (full size, värde $3)
 
Den enda produkten jag hittills har hunnit testa. Det är en återfuktande och kylande läpp...gel...mask? Ingen dålig produkt egentligen, men jag tycker nog att de borde ha anpassat storleken lite bättre. (Se bild nedan så kommer ni att förstå vad jag menar).
 
Aritaum The Professional Eyelash (full size, värde $3)

Fin-fina lösögonfransar som dock ser aningen för naturliga ut för mig. Men de hittar säkerligen ett nytt hem!
 
Banila Co. It Radiant Sample Kit (värde: ca. $5)
 
Ett litet mini-kit innehållandes provstorlekar på It Radiant Brightening Cream, CC Cream och Melting Pact. Det ska bli spännande att testa då jag har hört att Banila Co. är ett trevligt märke att ha att göra med!
 
Sammanfattning:
 
Detta var en box helt i mitt tycke och jag funderar till och med på att slopa Glossybox helt och hållet för att enbart satsa på Memebox i fortsättningen. Jag har inte haft ork till att räkna ut det totala värdet på boxen, men det är tydligt att det är högt över inköpspriset. Produkterna är en härlig mix och jag tror att det finns minst en produkt som passar varje skönhetsnörd/nybörjare i denna box. Vad jag har förstått så verkar Memebox fokusera mest på hudvård, men som ni ser så slank det ner ett par andra gottigheter (make up) också. Jag tycker om det faktum att det inte är en prenumerationstjänst, och att man faktiskt kan välja vilka boxar man vill köpa. Det verkar också vara den ultimata presenten till någon som fyller år eller som bara förtjänar något fint! Och psst... jag har redan klickat hem den 4de versionen av Memebox. Den kommer dock inte skickas förrän i slutet av januari (vilket är snaaart)!
 
Update:
 
Jag glömde ju ladda upp bild på både lösögonfransarna och mig med Lip Patch Gelen på läpparna! Excuse moi.
 
 
 
Aningen för stor va? Jag var dessutom klantig och råkade riva sönder den. 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: