RECENSION: Lipozone Body Ampoule

Kategori:

 
 
 
 
 
"Lipozone body ampoile increase it's skin firmness, which will help you to reduce cellulite and fat cells! Apply the product for 28 days for the best result!"
 
Jag tyckte att det kändes spännande att testa en sådan här produkt då det inte är något jag skulle ha köpt i första hand till mig själv. Jag fick Lipozone genom Memebox #5 GLOBAL.
 
Mitt första intryck av förpackningen var att den skulle innehålla brun-utan-sol-servetter eller något liknande då modellen ser solbränd ut. Kort därefter såg jag måttbandet och då begrep jag att det skulle vara något helt annat. Denna produkt utlovar alltså att reducera celluliter samt fettceller. Jag har använt denna i ca. 3 veckor, 1 gång om dagen. För bästa resultat ska man dock använda produkten under 28 dagar, men jag tror ändå att jag har testat produkten tillräckligt länge för att ge ett rättvist utlåtande.
 
Doften på själva "oljan" är enligt vissa obehaglig. Jag tycker inte att det luktar så farligt, och efter ett tags användande vänjer man sig vid den. Konsistensen på produkten är tunn och rinnande. Det innebär även att man inte behöver särskilt mycket. Man fick med 5 stycken ampuller i förpackningen och varje ampull har räckt till mig för minst 3 stycken appliceringar. Oljan torkar fort in i huden och redan så fort som efter att oljan har absorberats tycker jag mig se att mina celluliter har blekts något. Jag upplever dock att detta måste vara en placebo-effekt som håller i sig i ett par timmar, för nästa dag tycker jag att mina celluliter ser precis lika synliga ut som förut. 
 
Med andra ord känns produkten behaglig att använda, men det är nog dessvärre inget annat än en placebo-effekt det handlar om. Jag kommer därför inte att införskaffa Lipozone igen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: