Ny favorit! Sua Young MEIN Liquid Foundation

Kategori:

Jag höll länge fast vid att MAC Studio Fix Fluid Foundation var min holy grail, men när jag fick hem Sua Young MEIN Liquid Foundation dröjde det inte länge förrän jag ändrade åsikt.
 
Sua Young MEIN Liquid foundation är vattenbaserad och har inte bara en utan hela fem fördelar för din hy. Det är ett solskydd, primer, BB-cream, puder och serum i en och samma produkt. Formulan är tunnare än en BB-cream samtidigt som den har avsevärt högre täckning än en CC-cream. Solskyddet är på SPF 33 PA +++ som faktiskt är riktigt bra och nödvändigt året om. 
 
Man kan applicera denna foundation på många olika sätt. Jag föredrar att applicera den med min Beauty Blender, men även stippling brush och rena fingrar fungerar fint också. En nackdel är dock att den endast finns tillgänglig i en nyans. För mig är nyansen perfekt då den är ljus och drar mot det gula hållet. 
 
 
 
Det som jag blev mest överraskad över var att den var så vattnig och tunn. Jag tänkte att jag hade åkt på en ordentlig nitlott eftersom foundations med tunn formula sällan brukar bidra med den täckning som jag vill ha. Men tji fick jag! Den har en medel till hög täckning som går utmärkt att bygga upp i två lager. Och det bästa av allt är att denna tunna formula även medför att den inte tynger ned huden det minsta. Det känns nästan som att man går osminkad. På något sätt känns det också som att denna foundation trollar bort mina porer. Och för mig som älskar dewy finish är denna foundation perfekt. Jag brukar dock applicera ett tunt lager puder ovanpå för extra hållbarhet. 
 
Förpackningen är stilren och snygg. Känns rätt så lyxig. Den har en pump, vilket är bäst ur ett hygienperspektiv samt att det är lättare att kontrollera den mängd som man vill ha. 
 
MEIN foundation innehåller varken talk, pheynoxyethanol, parabener, mineralolja, alkohol eller parfym. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: