Månadens tomma

Kategori:

Det har blivit en hel del enformiga inlägg nu på sistonde. Det känns som att jag bara uppdaterar när det är dags för "Månadens tomma". Jag ska försöka ändra på mig. Min lägenhet ska renoveras nu i veckan så det är lite stressigt och tiden räcker tyvärr inte till som man skulle vilja. Nu tänkte jag i alla fall visa vad jag har använt upp denna månad. Jag har funnit en hel del nya godbitar samt använt upp några stapelvaror. 
 
 
Här har vi en urusel och suddig helhetsbild.
 
 
Längst upp är det någon skum ansiktsmask från Memebox. Förpackningen är ganska intressant med tanke på att det ser ut som en spruta. Minns tyvärr inte vad den heter, men jag kommer inte att införskaffa denna igen. 
 
Därefter är det någon mini-mascara som jag TROR kommer från Missha, men jag är inte helt säker. Den gjorde inget speciellt för mina fransar hur som helst. Sedan har vi MeIn Sua Young-foundation som jag skrev om i förra inlägget, och som jag älskar! 
 
Jag gjorde även slut på Make Up Stores Cover All Mix och jag måste bara säga att det här är en riktigt, riktigt dryg produkt. Jag tror jag har haft den i cirka 3 år och använt den så gott som dagligen. Nu vet jag att man egentligen inte bör ha kräm-produkter i mer än ett år, men Cover All Mix har hållit sig fräsch enda tills nu. En bra produkt, och dryg som sagt, men jag har andra krämconcealers som jag är sugen på att testa så denna avvaktar jag med att köpa igen.
 
ALPHAH Liquid Gold With Glycolic Acid. Ja, mina vänner. Här har ni tamejfan en fantastisk produkt som utlovar precis vad den lovar. Min hy har aldrig varit i så gott skick som den var under tiden jag använde denna. Men såklart finns det en nackdel, som är ungefär lika trevlig som en hästspark rakt i ansiktet: priset. Mmmhm. Prislappen är otroligt saftig. Så vi får se om jag någonsin har råd med att köpa hem denna dyrgrip. Den står i alla fall på min önskelista. 
 
Bredvid ALPHAH (aka. mirakelprodukten) ligger det en Bourjois Chocolate Bar Bronzer. Och hörni, vilken fantastisk produkt! För det första... Förpackningen. Den fångade mitt hjärta redan vid första ögonkast. För det andra... Doften. Den luktar som ljuvlig choklad. För det tredje. Produkten. Färgen är alldeles lagom brun, lagom pigmenterad och lagom matt för att kunna användas till countouring. Det finns en enda negativ sak med denna produkt, och det är att den är svårtillgänglig för oss som bor i Sverige. Men den går att klicka hem på eBay har jag sett. Kommer förmodligen att köpas igen. 
 
Innan jag testade denna duschkräm tyckte jag att det inte spelade någon roll vilken duschkräm man köpte. Jag tog första bästa, billiga för att jag helt enkelt tyckte att det var onödigt att lägga pengar på en sådan tråkig produkt. Men efter att ha använt Yves Rochers Shower Gel i doften Mandarine ändrade jag uppfattning totalt. Jag är helt frälst och vill bara ha mer och mer! Doften är så ljuvlig och man bokstavligen bara längtar efter att rusa in i duschen efter en lång och svettig dag. 
 
Brevid duschkrämen ligger någon Ampoule-produkt från Memebox. Märkte ingen skillnad eller effekt av denna och kommer därav inte ihåg namnet. 
 
Jag vet inte om det är själva flaskan, att själva vätskan är svart eller om det är doften som lockar mig - men... Jag tycker faktiskt om Lady Gagas parfym riktigt mycket. Jag har redan klickat hem en ny som jag förhoppningsvis får nu i veckan. 
 
Macqueen Loving you lipbalm är ytterligare en produkt från Memebox. Ett läppbalsam som faktiskt var riktigt behagligt att ha på läpparna och gjorde dem silkeslena. Det är dock ingen produkt som jag verkligen fastnade för och kommer därför inte att köpa den igen. 
 
 
Längst upp på bilden finner vi Nivea In-Shower Body Moisturiser. Tja, som jag nämnde tidigare så tycker jag att det är tråkigt med duschkrämer. Denna tillförde ingenting, alltså fungerade den som en helt vanlig duschkräm. 
 
So... Kiss me? är en härlig parfym som jag oväntat nog faktiskt tyckte om. Kommer nog inte att införskaffa den inom den närmsta tiden igen, men får jag en sådan där s.k "parfym-kris" då pengarna inte räcker till så blir det nog ett köp. 
 
Innisfree Pomegranate Sleeping pack är precis som det låter på namnet, en ansiktsmask som man har över natten när man sover. Man behöver inte skölja av den på morgonen. Det var en kul produkt att testa, men det var ingenting för mig. Jag tror att denna sorts produkt passar bättre till de som verkligen har torr hy.
 
Brevid Sleeping pack ligger det ett shampoo som sägs exfoliera hårbottnen. Den innehöll små skrubbkorn och luktade som en blandning mellan nässlor och mint. Jag har ingen särskild åsikt kring produkten. 
 
Body Boudoir SEXY Body Shave Pomegranate var en helt underbar rakkräm som underlättade min rakningsrutin något enormt. Benen blev lenare, rakningen blev bättre och jag luktade supergott efter att ha använt denna produkt. Det är med sorg som jag lägger den i soptunnan då den har tagit slut. Tyvärr är den också svårtillgänglig, så det återstår att se om jag köper den igen. 
 
Milky Dress Bohr-effect Carboxy Gel är ytterligare en produkt från Memebox. Den hade fått otroligt mycket goda omdömen och påstods ha botox-effekt, men detta var inget jag märkte av. När man applicerade masken blev det dock en svidande känsla och jag tyckte den var mer obehaglig än behaglig. Något som jag bör varna för är även att doften är hiskelig. Den påminde mig om cigarettaska. 
 
REDKEN, åh, kära REDKEN. Fy farao vad du har räddat mitt hår! Här har jag tagit slut på ytterligare en REDKEN-shampooflaska från Extreme-serien. Jag är fullständigt nerkärad i doften på denna produkt också. Jag tror att jag åtminstone har en till flaska av detta shampoo som back-up. 
 
DUO Eyelash Glue Clear var inte alls som jag hade förväntat mig. Denna gången beställde jag det på eBay med avsikt att tjäna ett par extra kronor. Men åh, vilken miss! Jag vet inte om det beror på att jag beställde en kopia eller om Clear-versionen helt enkelt är värdelös, men det här limmet var verkligen inte bra. Det var svårt att få fransarna att fastna och när det väl gjorde det så var det så gott som omöjligt att tvätta bort efteråt. Kommer, som ni kanske redan har förstått, inte att köpa denna produkt igen. 
 
Lush Cup Cake är en riktigt frisk och härlig ansiktsmask. Mitt ansikte blir riktigt lent efteråt och jag bara längtar tills mitt ansiktsmask-förråd blir lite mindre så att jag kan unna mig en sådan här igen!
 
MAC Studio Fix Fluid Foundation är en stapelvara hos mig som så gott som alltid brukar finnas hemma hos mig. Nu har den dock tagit slut och denna gång är jag inte lika panikslagen över att den har tagit slut eftersom jag har förälskat mig i MeIn Sua Young-foundationen. Men jag kommer troligtvis att köpa den igen inom en snar framtid. 
 
Någon ögonbrynspenna från Isadora tog jag visst slut på också. Den var helt okej, men jag tycker ändå att H&M's egna ögonbrynspenna är mer prisvärd. 

Clinique High Impact Mascara imponerade mig inte alls. Den hade samma underbara svärta som deras High Lenghts Mascara, men effekten uteblev. 
 
Och sist, men inte sist så gjorde jag slut på min stapelvara Missha Under Eye Concealer. Den är så snorbillig, så bra och ja, helt enkelt för underbar för att gå miste om! Köp, köp köp!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: