Slowganic Cleanser RE:CIPE

Kategori:

 
 
I en utav Memeboxarna fick man tre stycken av dessa bedårande förpackningar med ansiktsrengöring. Jag har hunnit testa två av dem: Lemon och Green Tea.
 
För det första måste jag berömma RE:CIPE's söta små förpackningar. De ser nästan hemgjorda ut, och det är förmodligen tanken bakom det hela också. 

Texturen på dessa ansiktsrengöringar är utöver det vanliga. Konsistensen är liksom tjock och torr samtidigt som den är blöt. Man behöver en spatel för att gröpa ut produkt ur förpackningen. Det krävs bara en liten mängd produkt så en liten förpackning på 10 gram räcker ett tag. Perfekt storlek att ha med sig i resväskan dessutom.
 
Jag brukar ta några droppar vatten samtidigt som jag blandar det med rengöringen i handflatorna. Efter det rengör jag ansiket med cirkulerande rörelser i ett par sekunder och därefter sköljer jag av det. Ansiktet känns verkligen superlent och rent efteråt. 
 
Min favorit av dessa två ovanstående är lemon då den både luktar godast och jag inbillar mig själv att det är det den som ger mig bäst effekt. Hur som helst är jag väldigt förtjust i båda sorterna och kommer med största sannolikhet klicka hem Lemon så fort mitt förråd med rengöringar tryter (d.v.s inte på ett tag, haha). 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: