RECENSION: Vichy Idealia Daycream

Kategori:

 
För ett tag sedan fick jag denna söta lilla box i brevlådan. Alla som är insatta inom skönhetsvärlden har knappats ungått att Vichy Idealia har varit en riktig snackis! Är den verkligen så bra som alla säger?  ;-)
 
 
 
Jag fick både en tub för normal/kombinerad hud och en för torr hud. Jag har normal/kombinerad hud och valde att testa den först. Kanske använder jag den för torr hy vid ett senare tillfälle då min hy är torr eller så ger jag bort den. 
 
"Nylanserad dagkräm för alla hudtyper, även den allra känsligaste. Aktiva ingrediensen kombucha, ultrafina partiklar av pärlemor och thermalskt källvatten från Vichy lugnar, ger jämnare hudton samt vacker lyster. 

Kombucha är ett multi-aktivt koncentrat som utvinns ur svart te. Den består av en unik kombination av AHA-syror, vitaminer och polyfenoler. Denna exceptionella kombination av viktiga ingredienser som inte framställs syntetiskt, gör kombucha till en sällsynt och mycket värdefull aktiv ingrediens. 

Drömmen om den ideala huden blir här verklighet. Krämen doftar fantastiskt, har en frisk konsistens och ger huden en vacker glöd. Dessutom är den snabbasorberande samt innehåller inga parabener. 

Dokumenterad effektivitet:
Förfinade porer enligt 77%
Mer enhetlig hudton enligt 77%
Slätare hud enligt 82%

Självutvärdering, 57 kvinnor, 4 veckor."
 
 
Positivt:
 
- Absorberar snabbt in i huden.
- Ger lyxkänsla.
- Luktar gott och fräscht.
- Lämnar huden återfuktad och mjuk.
- Gör inte huden oljig.
- Dryg och räcker länge.
 
Negativt:
 
- Det enda jag kan komma på är att priset - 279 SEK för 50 ml - känns lite väl saftigt. Trots detta har jag införskaffat en ny burk! 
 
... Och mitt svar är ja, den är precis lika bra som alla säger. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: