H&M-smink är inte för fattiga.

Kategori: Smink

Eller jo. Delvis.

Men faktum är att det finns en del produkter som funkar precis lika bra som andra mellanbudget-produkter. Här kommer en lista på produkter jag köper från H&M's egna märke. ;-)


H&M's ögonbrynspenna, 29.50:-
Eftersom jag har rakat mina ögonbryn helt och hållet är det viktigt med en bra ögonbrynspenna med mycket färg och bra "glid". Hör och häpna, H&M's ögonbrynspenna är faktiskt den bästa jag har testat. Jag har visserligen aldrig testat någon lyxvariant - men Isadora, Maybelline, Nivea och Max Factor, släng er i väggen! Jag använder mig utav deras mörkbruna penna, men de har givetvis både mörkare och ljusare varianter. Tyvärr tar den slut väldigt fort, men för det lilla priset kan man inte kräva för mycket!


H&M's kompakta puder, 49,50:-
Då det känns tomt i plånboken känns det bra att veta att man alltid kan lita på H&M's puder. Jag har testat en hel del puder i mitt liv, men oftast slutar det med att jag återkommer till H&M's egna. Den mattar ner och ger en fin finish.


H&M's rouge, 49,50:-
Även när det gäller Rouge kan man lita på H&M's egna. Det finns i ett antal nyanser och har bra pigment. Jag använder dock inte detta rouge speciellt ofta, men jag känner många som gör det och är nöjda!


H&M's vita kajal, 29,50:-
En ständigt återkommande favorit är den vita kajalen från H&M. Precis som med ögonbrynspennan ger denna ett bra "glid" och även lagom med färg. Den håller dock bara i ett par timmar och kan behöva bättras på, men med det förmånliga priset blir det inget man lipar över direkt.


H&M's läppglans, 29,50:-
Dessa läppglans ger inte mycket färg, men är ändå bra för sitt pris. De är ganska dryga och doftar gott.


H&M's eyeliner, 29,50:-
Det är ingen storfavorit, eftersom den torkar ut fort - men när den är ny ger den mycket färg. Den funkar som ett kompliment till man har råd med en bättre.


H&M's flytande eyeliner, 39:50:-
Hade jag fått välja mellan denna variant av eyeliner och den ovan, hade jag utan tvekan valt denna då den är mer hållbar.

En del utav deras ögonskuggor funkar också, men det är oftast väldigt olika vad gäller pigment. :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: