Hur får jag mitt hår att växa snabbare?

Kategori: Hårvård



Jag har svaren.


Ni som följer min blogg har uppenbarligen märkt av min utväxt. Anledningen till att jag sparar den är för att jag håller på att skaffa Ombre. I detta inlägg ska jag skriva mina bästa tips för att få håret att växa snabbare, samt få det friskare!

1. Är ditt hår slitet, klipp det! Är det inte slitet, vänta tills det blir slitet (eller slit det inte överhuvudtaget!). Klipp det inte i onödan om det är välvårdat. För att se om ditt hår är slitet kan du ta en bunt hårtstrån och hålla mot en svart bakgrund (om du är blond) eller vit bakgrund om du är brunett. Bakgrunden kan exempelvis vara en tröja. Om du ser att hårstrået kluvar sig på mitten eller att det är en vit klump längst ut på hårstrået, eller en bit in på hårstrået skulle jag rekommendera att du klipper dig. :-D

2. När du tvättar håret bör du inte ha för hög temperatur på vattnet, det sliter på håret precis som andra värmeverktyg. Avsluta hårsköljningen med kallt vatten. Då stängs hårstråna + att ditt hår får glans! :-O

3. Undvik all form utav värmeverktyg om du kan. Lufttorka håret när du inte ska någonstans. Platta det bara vid speciella tillfällen och locka det bara när du vill vara extra fin. ;-)

4. Inpackning minst en gång i veckan! Har du ingen inpackning kan du ta olivolja. Sov gärna med det över natten. Glöm dock inte att ha något skydd så att dina sängkläder itne blir nedoljade (det har hänt mig flera gånger). :-(

5. Sov med flätor, det minskar slitaget rätt mycket. Glöm dock inte att din toffs måste vara utan clips. ;-)

6. Applicera den populära ricinoljan 3 gånger i veckan, 25 minuter per gång. Massera hårbottnen i ungefär 5 minuter för att stimulera hårtillväxten. :-D

7. Drick mycket vatten! Det finns inget billigare alternativ. :-D

8. Använd äppelcidervinäger efter balsam när du tvätttat håret. Skölj ej ur. Äppelcidervinägern återställer ditt hårs PH-balans. :-O

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Bra tips :D

    sv: för ditt namn är en BOTDF låt och du har vissa rubriker med citat från dem :D

    2012-03-10 | 19:45:52
    Bloggadress: http://stjarnangeln.blogg.se/
  • Nicole säger:

    Jaa fan läppstift e skitkul, nu är jag inne på peachfärgade och rosa :D

    2012-03-12 | 23:01:18
    Bloggadress: http://nicolerami.blogg.se/
  • Johanna Djerf säger:

    jaa den täcker jätte bra!! riktigt imponerande. Sen har ju inte jag någon problem hy direkt men vill ändå ha den täckande. blir samtidigt ett väldigt naturligt resultat :) om man har något mer att dölja kan man ju köra concealer också :)

    2012-03-13 | 19:31:20
    Bloggadress: http://johannadjerf.spotlife.se

Kommentera inlägget här: