Gör din egen borstrengöring!

Kategori:

Att rengöra sina sminkborstar är definitivt inte det roligaste projektet, men absolut nödvändigt. Men vad ska man egentligen rengöra borstarna med? I detta inlägg tänker jag berätta mina knep. 
 
Du behöver:
 
- En flaska att förvara rengöringen i.
- Diskmedel.
- Olivolja.
 
 
Jag valde att ta en flask från en uppanvänd body-splash från H&M. 
 
Du gör såhär: 
 
Häll i valfri mängd diskmedel och olivolja i flaskan. Tänk dock på att det ska vara lika mycket av varje. Skaka sedan om flaskan. Nu är det klart att använda! Super-enkelt va? ;-) 
 
 
Diskmedlet och olivoljan hamnar i två olika "skikt". 
 
 
Såhär ser smörjan ut. 
 
Hur rengör man borstarna?
 
Jag brukar hälla ut en lagom mängd rengöring i handflatan och lägga en handduk under. Efteråt doppar jag bara penslarna i rengöringen och "buffar" runt den ett tag. Sedan sköljer jag ur dem under vattenkranen. Och om det inte är tillräckligt rent första gången, så upprepar jag proceduren. ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: