RECENSION: Boots No7 Time Resisting - Day Cream

Kategori:

 
"Boots No7 Time Resisting Day Cream SPF12 är en dagkräm speciellt framtagen för de som önskar att motarbeta de första tecknen på åldrande.
 
Det är en intensiv fuktbehandling som arbetar under hela dagen för att skapa en mjuk och smidig hud. Innehåller solskyddsfaktor 12.
 

Den innehåller ett antioxidantkomplex med Vitamin C, mullbär och ginseng som hjälper till att skydda huden mot för tidigt åldrande och reducerar fina linjer. Pro-retinol Vitamin A hjälper till att normalisera hudens yta och har en föryngrande effekt. Den innehåller light diffusing partiklar som ger lyster till huden. De aktiva ingredienserna avobenzone 2,5 % och octinoxate 5 % skyddar huden mot UV-strålar.

Passar alla hudtyper."

 


 

I förra-förra veckan trillade Boots No7 Time Resisting Day Cream ner i min brevlåda. Jag känner nu att jag har  testat den tillräckligt länge för att kunna ha ett utlåtande kring produkten.

 

Först och främst, så vet jag att jag inte behöver några anti aging-produkter förrän om ett antal år framöver. Men eftersom No7 har varit ett okänt märke (hittills) i min värld, så kände jag ändå att jag skulle ta mig en titt på produkten. Huruvida bra anti aging-produkt det är, vet jag dock inte.

 

Jag tycker att den luktar sådär typiskt dagkräms-aktigt. Lite blommigt och tantigt, men ändå fräscht. Ungefär där slutar de positiva egenskaperna kring denna produkt. Jag kan inte använda den under smink utan att det "smular av sig" - något jag aldrig har varit med om förut. Därför får denna dagkräm bottenbetyg och jag kan inte rekommendera den till någon!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: