JAG TESTAR: essence "get BIG! LASHES volume boost Waterproof Mascara"

Kategori:

 
Bakgrundshistoria (bla, bla bla):

Jag rensade min sminkväska med oanvänt smink. Ibland hamnar det smink där i brist på plats, och ibland p.g.a att produkten är skitdålig rent ut sagt. Denna mascara måste ha hamnat där utav en slump. 
 
Jag minns att jag köpte "essence get BIG! Lashes volume boost Waterproof Mascara" när jag var i Tyskland i slutet av Augusti, och sedan dess har den legat i min neccesär alldeles orörd. Jag tror den kostade omkring 2.6 euros, vilket motsvarar omkring 22 SEK enligt valutaomvandlaren. Inte pjåkigt alltså!
 
Jag har tidigare endast testat nagellack från märket. Och de är verkligen superbra och prisvärda. 
 
Borsten:
 
Som ni kan se på bilden ovan, så är borsten väldigt tjock - den går nästan att jämföras med Isadoras Big Bold Mascara. Tyvärr lyckades jag inte få en enda vettig bild när jag har mascaran på mig, sorry för det. :-( Jag hoppas att ni kan fantisera på ett ungefär hur pass mycket resultat den ger.
 
Resultat: 
Jag har naturligt långa ögonfransar med mycket svärta. Jag tycker att mascaran förlänger mina fransar skapligt och det går snabbt att bygga på längden om man tar ett par extra lager.
 
Torktid:
 
Den torkar relativt fort tycker jag.
 
Doft:
 
Jag kan inte känna något direkta fel på doften, vilket jag brukar vara överkänslig för. Särskilt Maybellines mascaror, de luktar verkligen pest. 
 
Hylsan:
 
Hylsan är snygg och färgsprakande. Något barnslig, men vad tusan! Man får väl passa på att vara barnslig så länge man kan. ;-) 
 
Prisvärd?:
 
Skojar du? För ynka 2.6 euro fick jag en riktigt bra vardagsmascara!
 
Köpa igen?:
 
Även om jag tycker att den var bra, så vill jag först testa de andra essence-mascarorna i samma kollektion innan jag utlåter mig något kring detta. Ett minus för att den inte går att få tag på i Sverige! :-/ Jag kan inte hitta någon återförsäljare på nätet heller. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: