RECENSION: IMJU Fiberwig Mascara

Kategori:

 
Detta har varit min favoritmascara sedan jag var 14 år gammal, och jag måste nog säga att det fortfarande är det. Tyvärr verkar den ha utgått överallt och istället ersatts utav den europeiska versionen av Fiberwig - D.j.v Beautenizer Fiberwig Mascara LX - en totalt värdelös mascara som jag blev hemskt besviken på. 
 
Men tillbaka till Imju Fiberwig Mascara. Det gäller att få in tekniken med borsten (som jag för övrigt glömde att fotografera) då mascaran byggs upp med hjälp utav fibrer. Fransarna blir långa, och man kan bygga på den i princip hur länge man vill. Jag bör dessutom påpeka att jag sov med mascaran innan jag tog bilderna! Inte så pjåkigt va?
 
Positivt:
 
- Den är vattentät, vilket innebär att den tål både svett och tårar, men trots det går den bort med varmt vatten. 
 
- Det går att bygga på längden rejält.
 
- Smular aldrig.
 
- Underbar borste som jag kommer sååå bra överens med!
 
- Snygg hylsa.
 
Negativt: 
 
Väldigt svårtillgänglig nu när den har slutat att tillverkas. 
 
- 229 kr är rätt mycket för en mascara, men absolut prisvärd!
 
Ganska svårt att komma in i tekniken hur man bygger upp fibrerna i början.
 
 
Allt som allt är detta en toppenmascara som alla borde ha i sin ägo! Rekommenderas varmt för dig som lyckas få tag på den.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: