RECENSION: Elizabeth Arden Ceramide Gold Capsules

Kategori:

 

"Elizabeth Ardens bästsäljande kapslar som faktiskt lanserades redan 1991, och var de första endoskapslarna som innehöll hudidentiska ceramider. Intensiva, engångskapslar, förseglade för renhet och styrka. Detta exklusiva CLX-komplex ger den återställande kraften från ceramider och essentiella lipider för att bekämpa synliga tecken på åldrande. Förbättrar synbart hudtonen och klarheten. Huden blir fastare och mer upplyft.

  • Stärker hyn.
  • Återställer hudens naturliga fuktbalans.
  • Exfolierar varsamt huden och tar fram ett fräscht hudlager.
  • Hudens skyddsbarriär stärks vilket ger hyn ett sundare utseende.
  • Förbättrar synbart hudton och klarhet.
  • Stöder hudens egna naturliga kollagennivåer för ett fastare, mer motståndskraftigt utseende.
  • Arbetar för att minimera uppkomsten av fina linjer och rynkor.
  • Fri från doft, konserveringsmedel och emulgeringsmedel."

 
 
 
I vintras fick man dessa lyx-kapslar i en goodie-bag hos KICKS om man handlade för över 1500 SEK. Eftersom det var juletider och jag var tvungen att handla julklappar var det inte så svårt att komma upp i den summan. (Givetvis blev det en hel del till mig själv också, men det är en annan historia).
 
Hur som helst så har dessa kapslar varit en trogen vän till min hy när den har mått som sämst (de har tagit slut nu, buhu). Efter applicering låter man det torka in i huden, och när den väl har sjunkit in i huden ordentligt känns din hy som ny. Den blir verkligen silkeslen, ser "utvilad och pigg" ut - riktigt fräsch helt enkelt. Förpackningen känns lyxig och själva asken de kommer i ger även vibbar utav lyx. Själva kapslarna är guldfärgade, och ser lite smålustiga ut. Kapslarna påstås vara doftlösa, men jag tycker mig känna en viss... fiskleverolja-doft(?). Jag funderar på om det kanske är fiskleverolja inuti kapslarna. Detta är något som definitivt måste undersökas närmare! 

Jag har egentligen inget negativt alls att säga kring produkten, bortsett från att den är på tok för dyr! Den kostar nämligen 990 SEK för 60 kapslar. 
 
Sammanfattningsvis så skulle jag rekommendera dessa till de stormrika trollen som vill unna sig lite lyx. Men för en student som mig... känns det tyvärr inte hållbart att köpa dessa i längden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: