FRESHLOOK ONE DAY - Color contact lens, Gray

Kategori:

Eftersom jag vill ge mina läsare ett så varierat innehåll som möjligt så tänker jag idag visa upp ett par endags-linser jag testade för ett tag sedan. Jag har visat upp mina kosmetiska kontaktlinser på bloggen förut, men jag är lite osäker på om ni tycker om denna sortens inlägg eller inte. Skriv gärna en kommentar! 
 
 
 
Färgen skiljer sig inte utmärkande mycket från min naturliga ögonfärg. Med andra ord smälter linserna bra ihop med mina ögon. Det är dock en ljusbrun kant längst in på linserna som jag gillar starkt. Det jag inte gillar med dessa linser är att det är endags-linser vilket innebär att man bara kan använda dem en gång. Däremot är det möjligen mer hygieniskt att använda dessa istället för ett par halvårs-linser, men sköter man dem noga så håller de, precis som utlovat, i ett halvår. 
 
Jag kommer förmodligen inte att köpa dessa igen, även om färgen är bedårande IRL. I fortsättningen håller jag mig till månads-och-halvårslinser istället.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: