Permanent ögonfransförlängning

Kategori:

Hej hopp!
 
I förrgår gjorde jag något jag har velat ha väldigt länge, nämligen ögonfransförlängning. Jag har alltid fått beröm för mina långa, fina ögonfransar, men skönhetsfreak som jag är så måste jag testa på allt inom ämnet.
 
Hur som haver, så har det öppnat ett nytt litet affärshus där jag bor. Det bästa är att det bara ligger några meter ifrån mig. Och det som är bättre än bäst, är att det är en massa olika skönhetsrelaterade saker där. Alltifrån nagelfix till kosmetisk tatuering. Av en ren slump hittade jag ett öppningserbjudande för ögonfransförlängning (som för övrigt håller månaden ut för dig som är intresserad) när jag sökte runt på Google. Vanligtvis kostar det 750 SEK att göra fransförlängning på den salongen jag gick till, men tack vare erbjudandet fick jag bara betala 550 SEK! Ett riktigt klipp, då de allra flesta salonger begär över tusenlappen för en sådan här behandling. 
 
FÖRE:
 
 
EFTER:
 
 
Det skiljer en hel del på ljus osv på bilderna, men skillnaden är uppenbar. Jag har nu längre och tjockare fransar som ger en riktigt intensiv blick. Tänk er vad skönt  det ska bli att slippa krångla med mascaran på 4-5 veckor! Eller tja, det är egentligen ingen garanti att fransarna kommer att hålla så pass länge - allt handlar om rätt skötsel samt beroende på hur snabbt ens egna fransar växer. 
 
Efter att man har gjort en ögonfransförlängning måste man akta sig för vatten inom de 48 närmaste timmarna, så att limmet hinner härda ordentligt. Om man nu skulle få för sig att man vill ha mascara på underfransarna eller annat ögonsmink måste man dock passa sig för att använda vattenfast. Det är ett big no-no att använda sminkborttagning med olja i när man har fransförlängning. Det gör att de lossnar lättare och hållbarheten blir självfallet sämre. 
 
Här kommer en tydligare bild på de nya fransarna, som salongen har tagit på mig:
 
 
Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd med fransarna - arbetet var väl utfört och resultatet blev snyggt. Sedan var tjejen som gjorde mina fransar otroligt snäll och trevlig. Själva behandlingen var väldigt behaglig den också. Först fick man lägga sig ner på en säng, slappna av och lyssna på musik samtidigt. Det tog ungefär 2,5 timmar för att fixa dem eftersom det gjordes med individuella fransar (som ger ett mycket bättre resultat, men tar längre tid). Beroende på hur många ögonfransar kunden har naturligt, så krävs det mer/mindre arbete. Jag som hade en hel del ögonfransar fick alltså stanna lite längre än "normalt". 
 
Däremot måste jag i ärlighetens namn säga att jag hade önskat mig ett ännu mer dramatiskt utseénde, men hon hade inga längre fransar. Orsaken var att hon sa att hon själv ansåg att resultatet inte skulle se särskilt naturligt ut om man hade längre än 14 mm, och därför hade hon inte beställt hem några längre. Men men, det är definitivt inte dåligt och jag är inte det minsta missnöjd. Jag återkommer om ett par veckor med ett resultat hur fransarna ser ut. 
 
Puss!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: