Glossybox Januari 2014 "Fresh start"

Kategori:


Jag vet att jag är lite sent ute, men Glossybox är ju kända för att skicka ut sina boxar i sista sekund, eller hur? 
 
Nåväl, innehållet var överraskande bra med tanke på vad GB har levererat på den senaste tiden. Jag tänker inte vara orättvis och jämföra GBmed Memebox, men jag kan säga som så att både vad gäller innehållet i boxarna och kundservice så slår Memebox ut GB med hästlängder. Nog om skitsnack, låt oss ta en titt på innehållet.
 
1.Revlon Professional - Equave Hydro Nutritive Detangling Conditioner
Vårdande leave-in balsam med keratin. Skyddar på utsidan och gör håret mer lätthanterligt och elastiskt vilket förhindrar att topparna bryts av. Från insidan vårdas håret med näring och fukt.
Originalprodukt: 149 kr/200 ml.
 
Personligen känner jag att detta prov på 9 ml var lite väl dåligt tilltaget, särskilt med tanke på att jag har så pass långt hår. Däremot känner jag mig inte särskilt manad att testa denna produkt, så det är inte hela världen. 
 
2. Sumita Brow Set
Brittiska tidningen Marie Claire rekommenderar denna brynpenna som fixerar dina ögonbryn till exakt den form du önskar. Den genomskinliga vaxformulan ger ett naturligt och hållbart resultat.
Originalprodukt: 139 kr/st.
 
Jag har inte hunnit testa denna ännu, och även om det inte känns som en superspännande produkt kan det ändå vara bra att ha i sin samling.
 
3. Benefit Cosmetics The POREfessional
Mirakelprimer som direkt minskar synligheten av porer och fina linjer. Ger dig en jämnare hud som bas och gör så att din makeup håller längre. Vår favoritprodukt från retrolyxiga Benefit! 
Originalprodukt: 290 kr/22ml.
 
Jag har testat The POREfessional förut och ärligt talat förstår jag inte riktigt hypen över denna produkt. Visst, den är bra - men SÅ bra är den inte. Jag kanske borde ge den en chans till, vem vet? Däremot är det många som har klagat på den ynkliga provstorleken på 3 ml. Förvisso kan jag hålla med, men eftersom de marknadsförde sig redan från början att den skulle innehålla 3 ml tycker jag ändå att det är okej.
 
4. ORAL-B 3D White Luxe Glamourus Shine (nylansering)
Lyxig tandkräm som tar bort ytliga missfärgningar (upp till 90%), gör tänderna vitare och stärker emaljen. Innehåller 3D-Whites bästa teknik för vitare tänder som verkar både direkt och förebyggande.
Originalprodukt: 35 kr/75 ml.
 
Tja, man kan ju både fråga sig hur lyxigt det är med en tandkräm som kostar 35 kr och fundera på huruvida det är lämpligt med tandkräm i en skönhetsbox. Inget mig emot visserligen, det behövs alltid - men hallå Glossybox, tandkräm är t r å k i g t. 
 
5. Karameju Charcoal Konjac Sponge
Rengöringssvamp som balanserar PH värdena och milt exfolierar huden. Silkfibrer från Amorphophalius Konjac plantan gör att den naturligt är fylld av vitaminer, mineraler och aminosyror.
Originalprodukt: 89 kr/st.
 
Jag har testat denna ett par gånger och hittills förstår jag inte riktigt varför den skulle vara bättre än att tvätta ansiktet med händerna. Men jag ska fortsätta testa den ett tag till innan jag ger ett riktigt utlåtande. Annars en ganska intressant produkt som jag förmodligen inte hade köpt annars.
 
Allt som allt så tycker jag att Glossybox faktiskt har lyckats med denna boxen. Jag kan inte påstå att jag är eld och lågor över innehållet, men jag tycker att de har fått med produkter som man faktiskt har nytta av och jag tror att jag kommer att ha användning av 4 av 5 produkter = inte så illa ändå. Jag funderar på om jag kanske ska försöka få tag på en februari-box också, sedan får det nog vara slut på Glossyboxar för en tid framöver. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: