Månadens tomma!

Kategori:

Oj, jag har så mycket jag vill skriva om - massvis med inspiration, men så lite tid. Nåväl, här kommer ett inlägg med månadens tomma produkter. 
 
 
1. KIEHL'S Epidermal Re-Texturizing Micro-Dermbrasion
 
Som ni ser är detta bara ett pytte-litet prov, men jag var tvungen att ta med den på bilden för jag är stormförtjust i denna produkt. Tyvärr har den en saftig prislapp och därför kommer det nog att dröja ett tag innan jag unnar mig att köpa den i fullstorlek. Men vad är Epidermal Re-Texturizing Micro-Dermbrasion för sorts produkt egentligen? Jag var tvungen att googla både en och två gånger innan jag kom underfund med vad det var för produkt det rörde sig om. 
 
Kortfattat sagt är det en ansiktsbehandling man kan använda högst tre dagar i veckan - just p.g.a att den är så effektiv. Den sägs försköna missfärgningar i huden, acneärr på både ansikte, kropp och dekolage. Vid regelbunden använding under en längre tid ska den tydligen förhindra uppkomsten av fina linjer, hudens textur blir jämnare och lenare samtidigt som porerna förminskas. Eftersom jag bara har använt den ungefär tre gånger tänker jag inte uttala mig om huruvida den fungerar på lång sikt, men på kort sikt fungerar den utmärkt och min hy såg bättre ut än någonsin under den tid jag använde den.
 
2. Lancôme Hypnôse Doll Eyes Mascara
 
Nä, mina vänner! Jag förstår verkligen inte hysterin med Lancômes mascaror. Jag har testat nästan alla mascaror ur deras sortiment och ingen har gett mig en sådan där wow-känsla direkt. Det finns bra mycket bättre mascaror till bra mycket bättre priser. Denna upplaga är en limited edition av Alber Elbaz från förra året, och som ni ser är hylsan är hel-frän, så det kan man ju åtminstone vara lycklig över.
 
3. TBS Super Volume Mascara
 
Jag är dessvärre inte alls lika förtjust i Super Volume Mascara som jag var första gången jag testade den. Resultatet blir fantastiskt fint med nattsvarta, långa fransar med volym - men jag finner inga ord för hur mycket den smetar under ögat. Man ser mer eller mindre ut som en panda efter ett par minuter efter applicering. Formulan är alldeles för blöt för mig som föredrar de lite torrare varianterna.
 
4. TBS Almond Nail & Cuticle Oil 
 
En ny favorit! För det första luktar denna nagelbandolja något otroligt gott, för det andra kommer den i en smart penna som man vrider på och för det tredje så gör den underverk för mina nagelband. 
 
5. ISADORA Soft Touch Lipstick - 56 Mocca Pink
 
Det perfekta nude-läppstiftet enligt mig. Men precis som med allt annat som är bra så har denna utgått ur sortimentet och verkar vara väldigt svår att få tag på. Jag har dock sett att Lyko säljer det på sin hemsida.
 
5. Bliss Fabulous Foaming Face Wash
 
Det är andra gången jag testar denna ansiktstvätt, och tyvärr blev jag inte imponerad den här gången heller. Visserligen luktar den supergott, ungefär som bubbelgum - och det kanske är anledning nog för vissa att skaffa den. Men vad gäller effekt tycker jag inte att den utmärker sig på något sätt. 
 
6. Clarins Instant Smooth Perfecting Touch
 
Detta är en silikonbaserad ansiktsprimer. Jag tyckte till en början om den, då resultatet blir ett bebis-mjukt ansikte. Däremot kom jag underfund med att det är svårt att veta vad som är en lämplig mängd. För er som inte vet, så brukar silikonprimers ofta ställa till det i kombination med ansiktskrämer osv, då primern kan börja "smula" och då förstörs ju själva effekten.
 
7. LUMENE Vitamin C Dry Skin Comfort Radiance Cocktail
 
Ett underbart ansiktsserum som har varit min bästa vän nu i vinter då min hy har varit ovanligt torr. Den här kompisen skötte dock jobbet galant och återfuktade min hy riktigt bra. Jag tänkte skriva en enskild recension om denna lite längre fram. (Om jag kommer ihåg det).
 
8. Benefit Stay Don't Stray 
 
Stay Don't Stray är en concealer och en primer i ett skulle man kunna säga. I början var jag inte alls övertygad, men emellertid började jag tycka om den och nu funderar jag faktiskt på att klicka hem den i fullstorlek. Den passar utmärkt under ögonen då formulan är tillräckligt tunn för att det inte ska se kakigt ut under ögonen. Den är också fantastisk för touch-ups under dagen. 
 
9. Wet 'n' Wild Liquid Eyeliner
 
Ja, det råder väl ingen tvekan om att detta är en stapelvara i min sminksamling? Jag tror att jag har använt denna eyeliner konstant i snart 5 år nu.
 
10. Cien Anti-Perspirant Natural Flower With Aloe Vera
 
Detta är ytterligare en deo från Cien - ni vet det där lågbudgetmärket man kan köpa på LIDL. Jag fullständigt älskar denna deo. Dels för att den luktar fantastiskt och dels för att den håller mig borta från svettlukt lääänge.
 
11. Smashit Hydrating Fluid Foundation - Milk
 
Jag har för mig att jag har skrivit en recension tidigare om denna, och att jag då inte tyckte att det var en hit. Den fick stå ett bra tag i min sminkhylla innan jag beslutade mig för att börja använda den igen. Jag använde den dock inte som ren foundation, utan jag blandade i en klick i mina lite mörkare foundations för att få till en mer neutral nyans. Det funkade bra det också, men jag kommer med största sannolikhet inte att köpa Smashits foundation igen.
 

Kommentarer

  • Lisa säger:

    Jag använda Clarins primer under ett par år, och om man använder flytande foundation så behöver man bara applicera primern på de ställen man har saker att täcka/jämna till. Där jag ville dölja lite större porer "duttade" jag även på den med pekfingret istället för att dra ut det. Prova det om du får för dig att köpa en! :)

    2014-02-12 | 12:26:08
    Bloggadress: http://llisahedman.spotlife.se

Kommentera inlägget här: