RECENSION: OCÉANE Femme Makeup Remover Pen

Kategori:

 
 
Som erkänd skönhetsgalning får man nog vara beredd på att testa de allra lustigaste och möjligen onödigaste produkterna man kan tänka sig. I Oktobers Glossybox (2013) fick man en Makeup Remover Pen från märket OCÉANE Femme - ett totalt okänt märke även för mig som är påläst inom måååånga skönhetsvarumärken. Att jag inte kände till märket sedan tidigare väckte dock min uppmärksamhet ytterligare, då jag älskar okända märken för det känns lite mer spännande än de vanliga märkena man stöter på i vanliga affärer.
 
Såhär beskriver Glossybox produkten:
 
Brasiliansk innovation som enkelt justerar och tar bort överflödig makeup runt ögon och läppar. Praktisk "on the go-produkt" med mild makeup-remover som inte torkar ut huden. 

Använd för justering och eliminering av överflödig make up runt ögon, läppar, och i de vinklar som alltid behöver justeras. Toppen på pennan innehåller en flytande makeup-remover utan parfym.
 
Så här ska produkten användas:
 
Skaka försiktigt pennan, ta av locket och applicera varsamt för att avlägsna makeup. Om toppen ansamlar överflödiga produktrester byter du ut den mot en ny.
 
Okej, så detta är alltså en penna som ska "sudda" bort våra sminkmisstag? Spännande!
 
Men vad tyckte jag då?
 
Faktiskt inte en så dum produkt då den uppfyller vad den utlovar. Däremot kan jag inte förstå hur denna produkt skulle kunna ersätta en vanlig bomullstops - visserligen är den ganska billig (45 SEK), men fortfarande föredrar jag mina kära bomullstops framför denna penna.
 
Man får med 4 stycken olika stift, vilket såklart är toppen. Däremot tycker jag inte att jag kan få ut mer än högst 2 användningar på varje stift vilket gör att pennan kan bli dyr i längden. Åtminstone om man är ett mascara-freak som jag och smetar mascara runt hela ögonen vid applicering. Och är man återigen som jag, som inte enbart använder ögonsmink kan denna produkt faktiskt förstöra mer än vad den gör nytta - då den löser upp foundation och puder där man har korrigerat. 
 
Jag skulle rekommendera Makeup Remover Pen till folk som använder förhållandevis lite smink på huden, men inte till de som använder full make up. En trevlig produkt att testa, men det är inget jag kommer att köpa igen. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: