RECENSION: Smashbox Camera Ready BB Creme

Kategori:

Smashbox Camera Ready BB Creme SPF 35
 
Få en felfri hud med Smashbox BB Creme! Smashbox BB Creme kommer i 5 nyanser som jämnar ut huden för en perfekt finish. SPF 35 skyddar mot UVA / UVB-strålar.
 
Efter mycket om och men bestämde jag mig för att testa Smashbox's BB-cream som har blivit så otroligt hyllad hos många skönhetsbloggar. 
 
Det första jag har att anmärka på är att jag ser ut som ett lik efter att ha applicerat denna. Det är möjligen inte Smashbox's fel, utan mest mitt dåliga val av nyans (jag valde light). En fördel är dock att det finns hela 5 stycken nyanser att välja mellan, vilket är väldigt ovanligt när det kommer till just BB-creams. Tummen upp för det! 
 
Täckningen är riktigt bra och täcker det mesta. Jag brukar dock ha en concealer under ögonen för att jag tycker om den där extremt highlightade looken. Formulan är tjock och det är något som jag upplever vara ganska jobbigt då den tycks aldrig vilja torka på mitt ansikte. I och med att den är så tjock blir det dessutom svårt att få den att smälta in i hyn samt att sätta den med puder utan att få ett kakigt resultat.
 
Solskyddsfaktorn är hög, vilket är jättebra då ansiktsprodukter rent generellt brukar innehålla en låg eller ingen solskyddsfaktor över huvud taget. Priset är dock ingen höjdare och det sänker ner betyget avsevärt, men jag vet att det är många som anser att den är prisvärd - och jag är inte en av dem. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: