RECENSION: KIEHL'S Ultra Facial Cleanser

Kategori:

 
"Ultra Facial Cleanser – en mild rengöring som passar alla hudtyper. Rengör huden utan att torka ut eller påverka hudens egna lipider negativt. Innehåller mjukgörande ämnen som squalane, aprikoskärnolja och e-vitamin. Huden blir ren, mjuk och smidig"
 
Efter ca. 1 månads användande av KIEHL'S Ultra Facial Cleanser känner jag mig äntligen redo för att recensera den. 
 
Jag tänkte börja med att nämna att formulan är riktigt tjock. Det gör att den känns ganska besvärlig att använda enligt mig. Därför är det bästa om man tar en klick rengöring i handflatan tillsammans med ett par droppar vatten för att sedan applicera den i ansiktet med cirkulerande rörelser. Trots detta känner jag ändå att jag kommer bra överens med denna rengöring. Den är inte mitt förstahandsval (för er som följer mig vet ju att Balance Me Face Wash har tagit mitt hjärta med storm), men ett mycket bra andrahands-alternativ då den rengör min hud effektivt från sminkrester och andra otrevliga orenheter - samtidigt som den får min hy att bli supermjuk! 
 
Det är en väldigt mild rengöring som sägs passa alla hudtyper, och eftersom jag har blandhy så innebär det att jag både har feta och torra partier i mitt ansikte. Jag upplever inte att min hy överproducerar sebum eller får upphov till torra partier när jag använder denna rengöring.
 
Den är parfymfri - vilket jag personligen har lite svårt för. Jag vill helst att det ska lukta gott, men hellre en parfymfri produkt än en produkt som luktar hiskeligt. 
 
Hur som helst är Ultra Facial Cleanser en produkt väl värd att spana in om du är ute efter en mild rengöring som inte torkar ut huden och är parfymfri. Annars är den egentligen inget speciellt. Det finns bättre rengöringar där ute för både samma eller lägre pris.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: