Månadens tomma!

Kategori:

Oj, nu har jag visst tagit en sådan där rejäl blogg-paus igen. Men till min bortförklaring måste jag berätta för er alla att jag har haft en helt fantastisk jul. Snart börjar skolan igen och sedan är det inte långt kvar till min student! Det är helt sjukt att tiden går så fort. Hoppas att ni också har haft en fin jul.
 
Nu tänkte jag visa er några produkter som jag har gjort slut på denna månad. 

 
1. Wet n Wild Coverall Pressed Powder 
 
Wet n Wild CoverAll Pressed Powder är ett härligt pressat puder som ger dig en strålande, viktlös finish! Det innehåller VisiBright™ Complex som reducerar synligheten av rynkor och ger dig en vacker, len hy.

Innehåll: 7,5 g

Detta puder köpte jag billigt på Gekås i Ullared för ett tag sedan. Jag måste säga att det är förmodligen det bästa puder jag någonsin har testat. Att det är så billigt är givetvis bara en stor fördel, men däremot är det svårt att få tag på det. Det går att beställa det via Internet men då får man vara beredd att betala ett par tior extra. Hur som helst matchade pudret min hudton perfekt, vilket är ett ganska ovanligt fenomen för mig. Täckbarheten är fantastisk och det mattar ner min hy samtidigt som det behåller den där "glowen" vi alla eftersträvar.

 
2. Professional Sebastian Volupt Spray 
 
Ta ditt hår till nya höjder då du skapar spektakulär, långvarig volym samtidigt som mjukheten bevaras. Spraya i rötterna och föna för volym eller lufttorka för definierade vågor och lockar.

Varumärket Sebastian Professional har varit ett välkänt salongsvarumärke sedan 1970 talet. Det var under detta årtionde som John Sebastian, hans fru Geri och hans bror Tony startade. Till en början fokuserade de på sina innovationer av en plattång samt en locktång. Några år senare utvecklades företagets innovationsförmåga till att inkludera andra hårprodukter och 1976 lanserades Sebastian Professionals första linje med professionella hårvårds- och stylingprodukter.
 
En ganska trevlig produkt, men inget jag direkt känner att jag "inte kan leva utan" eller sådär. Jag får fin volym med denna och påminner om ett mer "hälsosamt" alternativ till hårspray. Resultatet håller dessutom länge.
 
 
3. Youngblood Mineral Primer 
 
Ge din makeup kraft att stanna kvar hela dagen tack vare Youngbloods Mineral Primer. Den silikonbaserade primerna absorberas omedelbart och blir som ett jämnt pudrat lager. Ett perfekt underlag för makeup. Den har en lätt, transparent formula som fungerar fantastiskt med alla foundations från Youngblood. Du kommer att älska dess silke-till-puder-känsla och förvånas över hur fina linjer och porer trollas bort.

Framtagen med mineraler och vitaminer vilka hjälper till att skydda din hud mot miljöns negativa påverkan. Youngblood Mineral Primer ger din hud skydd, en perfekt yta och ser till att din make-up håller hela dagen.
 
Helt klart en bra silikonbaserad ansiktsprimer, men jag känner inte riktigt att den är det där "lilla extra" och inte heller att den är värd sitt höga pris. Den har fungerat hyfsat på min hy, men jag vet att det finns både bättre och billigare primers där ute på marknaden.
 
4. Oliva by CSS, Eco Hand Cream

Oliva by CCS eco hand cream verkar skönt mjukgörande och fuktgivande för torra händer. Handkrämen är rik på ekologisk olivolja, sheabutter och glycerin som snabbt gör att händer och nagelband återfår sin naturliga mjukhet. Den rika krämen går lätt att smörja in och absorberas omedelbart av huden, den lätta parfymen ger händerna en fräsch doft. Innehåller 98% ekocertifierade/godkända råvaror. Fri från parabener, mineralolja och silikon. 

En förvånadsvärt väldoftande handkräm som jag har använt flitigt till sista droppen. Jag känner dock inte att den har hjälpt mina vintertorra händer sådär jättemycket, men till sommaren fungerar den säkert bättre.
 
 
5. Barnängen Sensitive Deoderant
 
En effektiv, snabbtorkande och alkoholfri antiperspirant som ger deoskydd i 48h. Deodoranten är milt vårdande och passar dig med känslig hud. För en fräsch och torr känsla hela dagen.
 
Snabbtorkande deo som jag faktiskt gillar riktigt mycket! Doftar gott och känns fräscht att använda. Kommer förmodligen att införskaffas igen.
 
6.Garnier Pure Active 2in1 Make Up Remover Gel

Garnier Pure Active 2-in-1 Purifying Make-Up Remover Gel avlägsnar varsamt men noggrant din makeup och andra orenheter. Denna löddrande gel innehåller anti-bakteriell salicylsyra samt milda ingredienser som avlägsnar din makeup enkelt och smidigt.

Den härliga formulan har en dubbelverkan. Först rengör den på djupet genom att avlägsna överflödigt sebum och smuts från porerna samt hjälper till att förebygga orenheter. Sedan avlägsnar den även makeup från både ansikte och ögon genom att lösa upp all makeup, även extra hållbar, utan att du behöver gnugga. Ta bort makeup, sebum och orenheter i ett enda svep!

Jag blev ärligt talat inte alls förtjust i denna, mest för att jag vill se en effekt när jag använder hudprodukter. Däremot fungerar den bra till att rengöra sminkborstarna, hihi.
 
7. Gunry Nagellack-borttagning med Aceton
 
Helt okej nagellacksremover som gör sitt jobb - till ett pris som är mer än okej enligt mig. Doftar dock starkt, men det gör de allra flesta removers. 
 
8. Mane n Tail and Body Shampoo - original
 
Härligt shampoo som kommer att införskaffas igen. Läs en mer utförlig recension HÄR.
 
 
9. Redken Diamond Oil Shampoo
 
Nya Diamond Oil ger styrka och glans för försvagat/livlöst hår. Schampot rengör effektivt, ger hållbar glans och styrka till håret med en effekt som varar ända till nästa schamponering.
 
Personligen tycker att Diamond Oil-shampoot luktar riktigt gott. Håret blir glänsande och det känns rent. Jag vill köpa detta shampoo i fullstorlek, men det får nog vänta ett tag då jag redan har en massa shampoo att göra slut på först. 
 
10. LORÉAL Paris Miss Manga Mega Volume Mascara
 
Mega Volume Miss Manga är en volymmascara för megavolym till övre och undre fransarna. Megasvart. Extrem hållfasthet. Volym x15.
 
En helt underbar mascara som uppfyller alla mina krav för vad en bra mascara ska ha. Fin svärta, bra längd, superb volym och separerar fransarna samtidigt som den gör dem lite "maffigare". Det verkar som att detta är en mascara som folk antingen älskar eller hatar, men som sagt är jag förälskad i den. 
 
11. MUA Blush

MUA's rouge är riktigt fina och prisvärda. Jag minns dock inte vilken färg detta var. Men är du ute efter billiga och fina rouge så är MUA's helt klart värda att spana in!
 
12. Neutrogena Deep Clean Blackhead Eleminating Warming Treatment
 
Puh, jisses vilket långt namn! Jag är osäker på om detta är en äkta Neutrogena-produkt då förpackningen är skriven på något asiatiskt språk, gissningsvis på koreanska. Hur som helst fungerar det som en bra ansiktsmask så jag har ingen anledning till att sluta använda dem.
 
13. The Body Shop Aloe Calming Facial Cleanser 
 
Om vanliga rengörare får din hud att kännas stram och torr är det här produkten du har väntat på. Den löser upp smuts samtidigt som den känns lenande och uppfriskande för huden.

Avlägsnar mitt smink på sekunden - vilket är toppen då det samtidigt är en riktigt mild produkt som sägs fungera på känslig hy. Min hy känns återfuktad efter användning, och inte alls uttorkad som vissa rengöringar kan göra. Minus för det lite höga priset dock.
 
14. The Body Shop Seaweed Mattifying Day Cream
 
En lättabsorberad, fettfri, geléliknande fuktighetsbevarare. Den motverkar att huden blir fet och blank samtidigt som den fuktighetsbevarar och balanserar. Får huden att kännas fräsch, ren, mjuk och smidig och ger den en matt yta.
 
Åh, jag älskar verkligen denna dagkräm. En produkt som verkligen levererar och gör vad den ska. Minus är dock det höga priset. Men vill man vara fin får man lida pin... i plånboken.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: