RECENSION: Too Faced Primed & Poreless Face Primer

Kategori:

 
 

"Denna unika makeup-primer är specifikt framtagen för att användas under bronzers och foundationpuder, eller ensam, för att skapa ett intryck av en perfekt hud utan makeup. Vitamin A & C, mullbärsextrakt och en kraftfull dos av Retinol förvisar stora porer samtidigt som trött hud får fukt, stramas upp och avgiftas.

Primed & Poreless skapar en perfekt canvas och ser till att puder, bronzers och foundations kan appliceras och jämnas ut perfekt utan linjer. Huden blir klarare, fräschare och får ett ungdomligare utseende."

Efter applicering av Primed & Poreless känns huden nästan overkligt mjuk. Många av mina porer är utsuddade, men försvinner inte helt och hållet. Och det kan man egentligen inte förvänta sig heller då jag aldrig har funnit en produkt som täcker porerna till 100%. Jag upplever dock att jag nästan får en airbrushad effekt när jag bär den tillsammans med en flytande foundation. Sminket håller sig i bra form och ser fräscht ut så gott som hela dagen med denna. 
 
Produktens konsistens är silikonaktig, men inte på ett sätt så att det blir obehagligt som vissa primers kan bli. 
Dessvärre har denna primer en ganska hög prislapp, ca. 350 SEK för 28 gram, men samtidigt är produkten väldigt dryg och man behöver bara en liten klick varje gång man ska använda den.
 
Om man ska jämföra Too Faceds Primed & Poreless med Benefits Porefessional så vinner Too Faced med hästlängder. Både resultatmässigt och konsistensmässigt. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: