Lookfantastic Beauty Box October

Kategori:

Visste ni att Lookfantastic numera har en skönhetsbox? Det är ingen prenumerationstjänst utan du kan beställa den när man känner för det utan någon bindningstid. Man får dock vara snabb i fingrarna för dessa boxar går åt fort! Jag lyckades norpa åt mig Oktober-boxen och den kom idag. 
 
 
Själva lådan är väldigt snygg och användbar (till skillnad från Memeboxarna som jag brukar slänga). 
 
 
Väl inne i boxen så får man se en ganska välfylld box med produkter i generösa provstorlekar. Ska vi ta en titt på vad den innehöll?
 
- Kms California Freeshape Quick Blow Dry 
 
Ett värmespray som sägs reducera hårföningstiden upp till 50%. Jag kommer troligen inte ha så mycket nytta av denna produkt då jag fönar håret alltför sällan. 
 
- Gatineau Collagene Expert Day & Night Cream
 
Utlovar en föryngrad hud med lyster. Innehåller en hög koncentration av elastin och collagen. Den har en gel-liknande textur som snabbt absorberar huden för att reducera uppkomsten av rynkor. Hudkrämer har jag gott om (alla som är lika Memebox-galna som mig förstår vad jag menar), så denna kommer jag att passa vidare till någon annan. 
 
- Korres Citrus Shower Gel
 
Mjuk återfuktande duschkräm som är idealisk för daglig användning. Den doftar gott och sådär, men just nu har jag fått hem en hel drös med nya duschkrämer från Yves Rocher och TVÅL som har mer lockande dofter.
 
- Balance Me Facial Expression Filler
 
"Detta är våran dagliga 'naturliga botox'-kur" står det i produktbeskrivningen. Den sägs "tona ner" uppkomsten av pannrynkor och munrynkor. Det här låter som en helt klart intressant produkt, dels för att jag börjar bli lite nojig över mina fina linjer kring munnen (jag vet, jag är bara 19 år...) och samtidigt är jag förälskad i Balance Me's Face Wash så det ska bli spännande att testa denna. 
 
- L'ORÉAL Expert Pro-Keratin Refill Shampoo & Masque

För mig var det här boxens höjdpunkt. Jag håller på att gå från brunett från blondin och då kan en sådan här dunderkur behövas för att håret ska behålla sin hälsosamma look. Nu vet jag ju dock inte om dessa produkter är bra eller inte, men med tanke på att de ska innehålla keratin så tänker jag ändå att de borde vara rätt lovande. 
 
- thisworks Sleep Plus+ Pillow Spray

Sprayar man denna på sin kudde så ska man helt enkelt kunna somna lättare. Jag tror egentligen inte att det blir bättre effekt än vanliga essentiella oljor. Jag kommer inte att använda denna då jag inte var särskilt förtjust i doften. 
 
Sammanfattning:
 
Just denna boxen var inte skräddarsydd för mig, men jag tycker ändå att man får en fin blandning produkter från omtalade märken. Mest nyfiken är jag på Keratin-produkterna och Balance Me-fillern. Jag har redan förhandsbokat november-boxen och den ser jag fram emot. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: