Vilken är bäst? Lee Jiham VS. Goodal

Kategori:

Jag har på senare tid börjat intressera mig mer och mer för ansiktsoljor. Och eftersom jag precis har gjort slut på två stycken mini-flaskor tänkte jag att det kunde vara lägligt att göra ett litet inlägg kring vilken av dem som har fungerat bäst för mig. 
 
Först ut har vi Lee Jiham Dr's Care Vita-propolis Ampoule. 
 
 
5 ml - Full size product: 15 ml ($26)
 
Product Description: This perfect combination of vitamins and propolia harvested by bees brings out the natural, healthy luminosity of your face. High concentration of propolis in the heremtically sealed ampoule hydrates, soothes and protects your skin. Suitable for sensitive skin.
 
How to use: Apply 2-3 drops on your face. You can wear this product alone, although it is highly recommended to mix with your facial lotion or hydration cream.
 
Recension:
 
Det första som man lägger märke till är givetvis den kreativa pyramid-formade förpackningen som blänker i silver. När man öppnar förpackningen får man syn på en söt liten nappflasks-liknande flaska i glas. Det som är bra med denna flaska är att den är transparent och man kan se hur mycket innehåll som finns kvar. Däremot ser den dessvärre ganska tråkig ut.
 
 
Lee Jiham rekommenderar att man tar 2-3 droppar till hela ansiktet, men det tycker jag är på tok för lite. Man kan även blanda den med fördel tillsammans med sin dagliga ansiktskräm. Jag är dock besviken på denna produkt. Dels för att jag inte upplevde att den gjorde något särskilt för min hy och dels för att den var väldigt odryg. 
 
Därefter har vi Goodal Repair Plus Essential Oil.
 
 
 
15 ml - Full size product: 100 ml ($48)
 
Product Description: A fast-absorbing multi-use essential oil derived from argan, olive, macadamia, sun flower seeds, jojoba, camellia and green tea. This combination of oil from these super-seeds hydrates, firms and enchances the skin's complexion.
 
How to use: After washing thoroughly, apply 1-2 drops to your face. You can also apply to hair, nails and cuticles. 
 
Här är kartongförpackningen istället ganska tråkig och inget som egentligen väcker ens intresse. När man däremot öppnar förpackningen får man syn på en söt liten flaska som jag personligen tycker ser roligare ut än Lee Jihams flaska.  
 
För att återgå till kartongförpackningen, så absorberar kartongen oljan väldigt lätt som ni kanske kan se på bilden ovan. Det är väl egentligen inget problem i sig, men det ser lite ofräscht ut. 
 
Vad jag verkligen gillar med denna oljan är att man kan använda den i både ansiktet, håret och på naglarna. Jag har dock mest använt den till ansiktet då min vintertorra hy verkligen behövde en boost. Och det fick den med hjälp av Goodals olja! Den återfuktar alltså riktigt bra och den torkar snabbt in i huden. Efteråt blir huden sådär silkeslen och fin, precis som jag vill ha den. 
 
I jämförelse med Lee Jihams pris på $26 för 15 ml så blir Goodals olja betydligt billigare då de tar $48 för 100 ml. För 90 ml av Lee Jihams olja skulle ha kostat $156, vilket är nästan det tredubbla av vad Goodal-oljan kostar. 

Det enda negativa jag kan komma på om Goodal Repair Plus Essential Oil är att pumpen är verkligen dålig. Jag kan ha fått ett måndags-exemplar, vilket jag dock betvivlar. Annars är jag ypperligt nöjd med denna olja och utser därmed Goodal till en solklar vinnare av dessa två oljor! 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: