Dagens tips: Babypuder ersätter Loose Powder!

Kategori: Övrig skönhet.


"Åh, sminket ser så perfekt och bra ut, om det inte vore för min feta hy i pannan..."

Visst känner du igen dig? Vissa dagar är huden snustorr och andra dagar så blank att
det inte går att förhindra. Eller?! ;-)

Idag tänkte jag tipsa er om något både billigt och väldigt effektiv för dig som vill motverka blank hy.Jag själv har inga direkta problem mot blank hy (jag har blandhy), möjligtvis lite på näsan. Men jag har testat detta på min mamma, som har fet och blank hy - och det funkar toppen!

Nå, vad är det för mirakelprodukt jag talar om? Babypuder såklart! ~ Babypudret suger upp överflödigt fett och ger en mattande finish - sminket håller betydligt längre än med ditt gamla vanliga puder. Detta är även ett billigare alternativ än ditt traditionella Loose Powder. Priserna kan skilja från affär & märke, men jag skulle tippa på att 100 ml kostar ungefär 25 kr, och går att köpa i princip vilken mataffär som helst.

Nu undrar du säkert om ansiktet blir vitt efter applicering, men icke då! Det blir som ett vanligt transparent puder, som möjligtvis ljusar ner din hy liiite, men knappast märkbart om du tar i rätt mängd. Dessutom ett smart knep om du någon gång råkat köpa för mörk foundation. ;-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: