DAGENS MAKEUP:

Kategori: Smink


Hej alla glada & söta!
Jag fullkomligt älskar färger. Det är så glatt och man får en positiv känsla i hela kroppen utav det. Därför tänker jag bomba er med massa färgglada inlägg! ;) Dagens makeup kommer först ut!



Fånga looken!
1. Två grundfärger behövs. I detta fallet har jag valt orange och mörkrosa. Orange som bas vid ögonlock och kinder, den mörkrosa färgen pryder mina läppar. Ögonskuggan kommer ifrån något okänt märke utan någon text, så vet dessvärre inte namnet på den. Läppstiftet är i alla fall från Luminelle i färg Orchidée 13. Under ögonbrynen har jag en vit, glittrig highlighter från H&M för att få mina ögonbryn att se ut som om de sitter högre.



2. Den gyllene regeln: Långa ögonfransar! De ska vara så långa att de nästan går upp till ögonbrynet. Om du inte har naturligt långa fransar, kan du fuska dig till med ett par lösögonfransar. Gör en eyelinervinge på vardera öga för att rama in ögonen. Jag använder mig utav Isadoras Big Bold mascara och Maybelline New York Lash Stiletto. Big bold är exemplarisk när det gäller att få upp volymen på fransarna, medan Stiletto är bättre när det gäller längd. Jag använder mig nästan alltid utav två olika mascaror, just för att maximera effekten! Eyelinern jag har använt kommer från Rimmel London och heter Glam Eyes.



3. Porslingfin och jämn hy. Det ska vara en matt, men samtidigt glänsande ”finish”. Applicera bronzerpuder eller aprikosfärgat rouge på kinder, under hakan och i pannan. Om du vill få den där glittrande effekten kan du ta lite highlighter på kind/käkben. Här har jag använt mig av Loréal True Match's foundation samt Max Factors Loose Powder. På mina kinder pryder det fruktansvärt bra bronzepudret från Maybelline (som tyvärr verkar ha utgått ur sortimentet).         


4. När du är färdig med detta är det bara att njuta av din fantastiska look! :D Voilá! Fram med lösskägget och mustaschen (eventuellt) om du nu är på humör för det! Festa loss! ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: