HAUL: MUA! - Del 4. Läppstifts-swatches!

Kategori:

 
Nu är det dags för läppstifts-swatches från min MUA-haul! De kostar £1.00 styck (motsvarar ca. 11 SEK). Jag köpte 9 stycken läppstift för £9, inte illa va? ;-) Läppstiften varierar i textur. Vissa är skira, vissa är krämiga. Vissa är mer pigmenterade än andra, men alla är helt klart värda sina pengar!
 
OBS! Lita inte på mina bilder alltför mycket, färgerna kommer inte alltid till rätta med min kamera. Men ni kan tänka er på ett ungefär hur de ser ut. Ursäkta för slarvig applicering också. Var så nyfiken på att testa alla så jag bara smetade på dem fort som attan!
 
 
Shade 4 är utan tvekan det skiraste av läppstiften jag fick hem, och därför inte någon storfavorit hos mig direkt. Men om du föredrar looken av MLBB*, så är det helt klart ett läppstift värt att spana in!
 
 
Shade 2 faller definitivt mig mer i smaken. Ett vampigt körsbärsfärgat läppstift.
 
 
 
Shade 10 skiljer sig inte så jättemycket ifrån Shade 2, dock har Shade 2 en mer lila underton än vad Shade 10 har.
 
 
Shade 9 är en bronsfärgad läckerbit. Mycket krämig och fin.
 
 
Shade 12 är ett rosa läppstift med glitter i (framträder dock inte det minsta på bilden).
 
 
Shade 13 är det där perfekta jul-röda läppstiftet. Fantastiskt fint.
 
 
Shade 7 är ett korall-färgat läppstift.
 
 
 Shade 5 är ett brun-rött läppstift.
 
 
 Shade 1 är ett mörkrött läppstift.
 
Allt som allt är alla läppstiften oerhört prisvärda, men om man inte är lika nördig som mig när det gäller smink så räcker det att plocka ut sina favorit-nyanser. De flesta är liknande varandra. Jag kommer dock att ge de resterande färgerna en chans nu när jag har sett att dessa är så bra!
 
 
 
 
Jag gjorde dessutom en kul liten upptäckt. Vrider man bort korken längst ner får man ett läpp-balsam. Måste återigen säga att man får mycket produkt för pengarna!
 
 
Med blixt. 
 

Utan blixt.
 
Ja, jag är medveten om att mina swatches blev superdåliga, men övning ger färdighet! ;-)
 
* My Lips But Better.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: