Garnier Miracle Skin Perfector B.B. Cream

Kategori: Smink



Detta sägs vara årets mirakelkräm, och på sätt och vis kan jag faktiskt hålla med. Det är inte många krämer som uppfyller det de lovar, men det skulle jag faktiskt våga påstå att Garnier har lyckats med denna gång.

B.B. cream har varit populärt främst i Asien, men den har nått sin räckvid i Europa också (äntligen!). Dock är det inte exakt samma koncept som i Asien, men liknande.

Man skulle kunna beskriva krämen som en slags "allt-i-allo"-kräm. Den återfuktar, har solskyddsfaktor, slätar ut huden, förminskar rodnaden och ger färg. Som en färgad dagkräm, fast mer!

Vad gör en BB Cream?

  • Ger mer lyster
  • Jämnar ut hyn
  • Minimerar mörka fläckar och blemmor
  • Mindre synliga porer
  • Minskar synliga linjer
  • Minskar rodnad
  • Återfuktar
  • Minskar trötthetstecken

Jag har nu testat krämen i ungefär ca. 2 veckor och kan redan säga att den är en vardags-favorit. Till helger och för lite mer speciella tillfällen har jag en foundation över då jag vill ha bättre täckbarhet. På vardagen passar den galant då jag vill ha en ganska naturlig look som inte tar för lång tid (alla som gillar att sova på morgonen förstår mig). Ett lager känns aningen skirt, men tar jag två lager kräm i ansiktet blir det en fin täckning som är hållbar ett par timmar framöver. Inte hela dagen, men 4-5 timmar sitter den på plats. Den sista timmen i skolan brukar det bli rätt fläckigt, främst i pannan - men det är ingen större katastrof. Däremot kan jag tycka att "light"-nyansen är rätt mörk med tanke på att svenskarna är inte speciellt mörka i hyn. Men den funkar (trots att den är sneppet för mörk för mig).

Ibland orkar jag inte vänta på att den ska torka helt, då tar jag puder ovanpå för att inte se alltför glansig ut. Jag är nöjd, och har redan köpt min andra tub (trots att jag inte har förbrukat den förra ännu). Jag tror priset ligger på omkring 110-118 kr för 50ml och finns att köpa på t.e.x H&M och Åhléns.

Kommentarer

  • GABBY säger:

    Hej! Ta två minuter till att va med i tävlingen om att få ett helt inlägg om dig i min blogg, och alltså ta del av hundratals läsare! Allt du behöver göra är bara att kommentera att du är med så har du chansen att vinna! Ha det så fint :)

    2012-03-05 | 21:19:13
    Bloggadress: http://gabby.blogg.se/
  • Melissa - Livet i ett Fängelse! säger:

    intressant, vart finner man den?

    Täpper den till eller går de sova med den?

    2012-03-07 | 09:26:51
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Melissa - Livet i ett Fängelse! säger:

    svar:

    ja jag har en dålig ovana att bli dödens trött och sen inte orka ta bort mig allt klet jag har. Har dock sällan smink så brukar ju inte vara problem men de gångerna så mår huden mindre bra haha

    2012-03-07 | 11:02:38
    Bloggadress: http://lavali.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Den kanske man borde testa :)



    Sv: Åh tack!

    Och märker att du gillar Blood on the Dance Floor! De är SÅ bra! :D

    2012-03-07 | 11:52:51
    Bloggadress: http://stjarnangeln.blogg.se/
  • Sofie säger:

    hej! vet du om BB innehåller animaliska ingredienser? har du koll på det? grymt bra sminkblogg. MVH Sofie

    2012-04-03 | 18:56:12
    Bloggadress: http://chicalicious.blogg.se/

Kommentera inlägget här: