JAG TESTAR: NIVEA Pure effect "Active Purifying Mask" - For pure & matt skin

Kategori:

 
Idag är det en lite speciell dag, eftersom det faktiskt är första gången NÅGONSIN jag testar någon utav Niveas ansiktsmasker. Jag tänkte berätta lite om mina åsikter hittills kring produkten.
 
Doft:

Masken har den där specifika doften som signalerar i stort sätt alla Nivea-produkter. Doften är svår att förklara, men om jag helt tvunget måste beskriva den med tre ord skulle det bli: fräsch, nostalgisk och "mintig". Jag valde ordet nostalgisk eftersom Nivea-produkterna har alltid funnits i min mammas badrumsskåp. Mintig är den inte riktigt, men det är den närmaste beskrivningen jag kan komma med. Det står dock magnolia extrakt och vit lera inser jag nu när jag tittar på bilden ovan. Smartass! :(
 
Utseénde/konsistens:
 
Själva "leran" är ljusblå, en riktigt behaglig färg att vila ögonen på faktiskt. Konsistensen är en blandning mellan tjock och tunn formula - så som de allra flesta ansiktsmasker är. 
 
 
Effekt:

Produkten håller definitivt vad den lovar - att matta ner huden och bekämpa orenheter. Jag trodde faktiskt att huden skulle bli torr när jag läste "matta ner", men ack så fel jag hade! ;-) Huden känns återfuktad och blir babylen. 
 
Pris/Vart kan man köpa?:
 
Priset ligger på 16-20:- för 15 ml (en förpackning) beroende på vart man köper den. Det går att få tag på den lite överallt. Även i vissa mataffärer om jag inte minns fel. Annars är H&M ett säkert kort, där finns den nästan alltid tillgänglig. Jag har ett  vagt minne utav att Kicks också säljer den. 
 
Övrigt om produkten:

Något som jag fullkomligt älskar med denna produkt är att den är i två delar, så egentligen får man två ansiktsmasker till priset av en! Verkligen superfiffigt, för hur många gånger har man egentligen inte stått där och fått så pass mycket produkt över att det är slöseri att slänga bort förpackningen? Det torkar ju ut om man sparar en vanlig förpackning, men med denna så håller det i princip hur länge som helst!

Kommentarer

  • Anonym säger:

    ahaha sööt du e:) ere första gången du e i min blogg?kram

    Svar: Haha, ja! Det var första gången, men förmodligen inte den sista. :') Kram.
    mygiftandmycurse.blogg.se

    2012-10-14 | 23:47:54
    Bloggadress: http://psychedelique.blogg.se

Kommentera inlägget här: