RECENSION: RENÉ FRIS Hårkur 02 Intense Repair

Kategori:

 
Jag brukar göra hårinpackning 1-2 gånger i veckan, då mitt hår är i stort behov utav återfuktning. När min Macadamia Natural Oil Deep Repair Mask tog slut så tänkte jag att jag skulle testa en lite mer plånboksvänlig hårinpackning. Det blev RENÉ FRIS Hårkur 02 Intense Repair som fick följa med mig hem. Märket är totalt okänt för mig, men jag är så nyfiken utav mig och bara var tvungen att testa den!
 
Om produkten:

"Reparerande och stärkande hårkur till försvagat och skadat hår. Hjälper med att reparera hår som är förstört av värmen från föntorkning. Ger håret långtidsverkande vård och ger håret styrka."
 
Konsistens/lukt:
 
Konsistensen är varken för tunn eller för tjock, alldeles lagom enligt mig. Den luktar riktigt gott, men jag kan inte sätta ordet på vad det är för doft. Den luktar nästan lite parfym. 
 
Verkningstid: 
 
Enligt anvisningarna ska man låta inpackningen sitta 5-10 min i håret. Jag brukar ha den i ett par timmar medan jag glor på film eller pysslar med andra saker. Ju längre verkningstid, desto bättre resultat! ;-)
 
Om ingredienser/mitt resultat:
 
Aqua (Water), Cetearyl Alcohol, Cetyl Alcohol,Butyrospermum Parkii Butter (Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Behentrimonium Chloride, Prunus Armeniaca Kernel Oil (Prunus Armeniaca (Apricot) Kernel Oil), Cyclopentasiloxane, Creatine, Ceteareth-20, Behentrimonium Methosulfate, Hydroxpropyl Guar Hydroxpropyltrimonium chloride, Propylene glycol, Panthenol, Hydrolyzed Wheat Proteion PG-Propyl Silanetriol, Dimethiconol, Hydroxyethyl Cellulose, Quaternium-33, Phenoxyethanol, Citric Acid, Sodium Acetate, Piroctone Olamine, Cellulose, Glyoxal, Sodium Benzoate, Parfum (Fragance), Cl 19140 (Yellow 5), Cl 42090 (Blue 1)
 
Jag förväntade mig inte mycket av denna produkten om jag ska vara ärlig. Men den gick över mina förväntningar! Det är en riktigt bra intensiv-kur för torrt hår. Även om jag fortfarande är alldeles nerkärad i Macadamias hårinpackning, så är detta ett riktigt bra mellanpris-alter
 
Pris:
 
129-135 SEK för 250 ml. Alltså ett helt okej pris för en bra hårkur!
 
Var kan man köpa produkten?
 
Hos Familjeapoteket kan du köpa RENÉ FRIS Hårkur 02 Intense Repair för 129 SEK.
 
Köpa igen?
 
Ja, det är inte helt omöjligt. Produkten är bra och plånboksvänlig. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: