RECENSION: E.L.F Under Eye Concealer & Highlighter

Kategori:

Innan jag tog min spontanta bloggpaus hade jag lovat er att jag skulle recensera E.L.F-produkterna jag vann för ett tag sedan. Först ut är E.L.F Under Eye Concealer & Highlighter.
 
 
Prio nummer ett i avgörandet kring om huruvida bra och fungerande en concealer är att den täcker som den ska samt inte blir kakig. 
 
Där klarar sig E.L.F Under Eye Concealer & Highlighter sig alldeles utmärkt. Konsistensen är tunn, men ändå tillräckligt täckande för ändamålet, alltså under ögon på mörka ringar och som highlighting under exempelvis ögonbryn. Den gör sig ganska bra på finnar och röda märken också, men för att vara på den säkra sidan bör man nog använda en något tjockare concealer, exempelvis MUS Cover All Mix.
 
Färgen är även bra, i mitt fall var det light om jag inte minns fel. Det går att välja mellan antingen färgerna fair, light eller medium - vilket enligt min mening är rätt lagom utbud (och eftersom jag har en nyans som passar mig, har jag heller ingen rätt att klaga). ;-)
 
Som sagt, en riktigt bra concealer för priset - och man får dessutom en bra highlighter på köpet. Helt klart en ny budgetfavorit hos mig!
 
Concealern kostar 42:- och du kan hitta den här.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: