RECENSION: Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque

Kategori:

 
 
För bara ett par veckor sedan beställde jag Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque (500 ml), och jag måste säga att jag redan har kärat ner mig i den totalt. 

Så här står det om produkten hos Eleven: Macadamia Deep Repair Masque är en återuppbyggande hårmask som ger torrt, skadat hår nytt liv. En kraftfull kombination av macadamiaolja och arganolja ihop med tea treeolja, kamomillolja, aloe vera och algextrakt återuppbygger och tillför håret en nyvunnen glans. Håret får nytt liv med förbättrad elasticitet och glans och en intensiv "närings-boost".
 
Håret blir nästan som nytt!

Precis som de allra flesta andra som har testat denna fantastiska hårinpackning, gråter jag utav lycka varje gång jag har använt den. Mitt stackars hår som har blekts och färgats i 3 år har varit med om en hel del starka kemiska behandlingar som har lett till både håravfall och slitage, blir nästan som nytt! Det är ingen mirakelprodukt som många säger att det är, men det är hittills den bästa hårinpackning jag någonsin har använt. 
 
Konsistens/lukt:
 
Konsistensen är ganska tjock, kesoliknande (<-- haha, vilken jämförelse. :-D ), men egentligen inte särskilt mycket tjockare än vad vanliga balsam brukar vara. Många beskriver doften som ljuvlig, och på den punkten kan jag faktiskt inte riktigt hålla med. När man väl har sköljt ur produkten i håret tycker jag att det är en behaglig, fräsch doft - men under verkningstiden luktar det något i liknelse mellan parfym och ruttet ägg. 
 
Verkningstid: 
 
Enligt anvisningarna ska man låta inpackningen sitta minst 7 minuter i håret. Jag brukar ha den i ett par timmar medan jag glor på film eller pysslar med andra saker. Ju längre verkningstid, desto bättre resultat! ;-)
 
Om ingredienser/mitt resultat:
 
Produkten är oljebaserad och alltså inte silikonbaserad som de allra flesta hårprodukter brukar vara, vilket betyder att du kan ha hårinpackningen i hårbotten utan att det blir fettigt. Mitt hår blir glansigt, mjukt, får volym och håller sig rent längre än vad det gjorde innan. 
 
Pris:
 
För en student som mig är priset rätt saftigt, men med tanke på resultat och produktens dryghet känner jag ändå att det är en hårinpackning jag alltid måste ha inom räckhåll i fortsättningen. 
 
Var kan man köpa produkten?

Om du nu är nyfiken på att köpa hårinpackningen, skulle jag rekommendera att du först köper en liten tub för att prova den och se om du tycker om den. Eller så gör du som mig, kör rakt på och tar den stora burken på 500 ml direkt! 
 
:-) Hos eleven.se kan du köpa Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque, 500 ml för 380 kr + 49 kr frakt.
 
:-) Hos bangerhead.se kan du köpa Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque, 500 ml för 380 kr och passa på att handla just nu när det är fri frakt under hela september!
 
:-) Hos lyko.se kan du köpa Macadamia Natural Oil Deep Repair Masque, 500 ml för 420 kr +  49 kr frakt.
 
Köpa igen?
 
Det tror jag absolut att jag kommer att göra om plånboken tillåter. ;-) Men det är ju ett tag tills dess, så det får vi se då! Eftersom hårinpackningen var så oförskämt bra, så blir jag även nyfiken på Macadamias andra produkter.

Kommentarer

  • Sara Johansson säger:

    Hej d e silikon i den så du vet, tyvärr :(

    2013-01-12 | 21:02:01

Kommentera inlägget här: