RECENSION: Everyday Minerals Semi Matte Base (Multitasking Neutral)

Kategori:

 
De dagar solen tittar fram är jag en trogen användare av Everyday Minerals olika mineralfoundations. Just den här; Semi Matte Base, mattar ner huden utan att att få det att se för "platt" och trist ut på huden. Den ger lagom mycket lyster och det finns inte det minsta spår av glitter i den. 
 
Det krävs inte mycket produkt för att få upp en fin täckning. Det går att bygga upp täckning gradvis från medium till hög utan att det blir ett pudrigt resultat. Trots att täckningen är fantastisk så brukar jag använda en concealer under ögonen för att justera mina mörka ringar, som jag känner att Semi Matte Base inte klarar av att trolla bort så bra på egen hand. Det är dock inget problem för mig som är van vid att använda flertalet produkter varje dag. 

Något som är utmärkt med Everyday Minerals är att de har ett brett utbud med nyanser och olika formulas. Jag valde nyansen Multitasking Neutral eftersom jag har en blandning av gul och rosa underton. Det visade sig vara en nyans som passar mig riktigt bra. Är man osäker på vilken nyans man ska välja kan man beställa hem en bunt prover från deras hemsida, eller hos deras svenska återförsäljare Brallis.se.
 
En sak man dock bör uppmärksamma är att om man har torr hy bör man inte använda denna mineralfoundation, åtminstone inte utan en rejäl återfuktande kräm under. De dagar min blandhy har lutat åt det lite torrare hållet har resultatet blivit flikigt och kakigt. 
 
Jag har varit mycket nöjd med denna foundation, men tyvärr tog den slut för ett tag sedan och just nu håller jag på att testa en deras Original Glo base-formula istället. Dock tvivlar jag inte på att jag kommer att inhandla den igen eftersom den är både plånboksvänlig och resultatet blir som önskat. 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: